Show simple item record

dc.contributor.advisorEveyik Aydın, Evrim
dc.contributor.authorDinç Ayaz, Cansu
dc.date.accessioned2020-12-29T06:50:08Z
dc.date.available2020-12-29T06:50:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-09-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339603
dc.description.abstractBu çalışma, (a) akran gözlemi yapan öğretmenlerin gözlemledikleri akranlarına, öğrenciyi derse katma, öğrenme, ders planı, öğretme teknikleri, ve kaynak ve materyal alanlarında ne ölçüde geri dönüt verdiklerini, ve (b) öğretmenlerin ve profesyonel gelişim birimi yöneticisinin öğretmede karşılıklı akran gözlemi deneyiminin öğretmenlerin öğretim uygulamalarına ve kurumun geleceğine katkılarını nasıl değerlendirdiklerini araştırmayı amaçlamıştır. Bunun yanı sıra, bahsedilen kurumda planlanan öğretmede akran gözlemi uygulamasına öncül bir çalışma olarak, olası sorunlar ve öneriler de çalışma içerisinde ele alınmıştır. Veriler, gözlemler boyunca gözlem formları, gözlem sonrası tartışmalar, yansıtıcı günlükler ve gözlemlerin bitiminde de katılımcı öğretmenler ve Profesyonel Gelişim Birimi yöneticisi ile yapılan görüşmeler ile toplanmıştır ve içerik analizi (yönlendirilmiş ve açık kodlama) yöntemi ile analiz edilmiştir. Sonuçlar öğretmenlerin gözlemci rolü ile katıldıkları akran gözlemi deneyiminde en fazla öğretme teknikleri, ders planı ve öğrencileri derse katma konularına odaklandıklarını; öğrenme ve kaynak ve materyal konularının ise daha az tekrarlanır olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bunun yanında, güvenilirliği sağlanan veriler öğretmenlerin gözlemleyen ve gözlemlenen olarak iki farklı role sahip olduklarında, öğretmede akran gözleminin farklı noktalar ile ilgili önemli çıkarımlar önerdiğini göstermiştir. Özel olarak, bu küçük ölçekli çalışmanın buluntuları, bahsedilen kurum içinde uygulanması planlanan öğretmede akran öğretimi sürecine daha derin bir bakış açısı getirmiş ve bunun yanı sıra gerekli öneriler göz önünde bulundurulduktan sonra, benzer bağlama sahip olan bir yüksek öğretim kurumunda öğretmede akran öğretimi kullanımının etkililiğine katkı sağlamaktadır. Anahtar Kelimeler: Akran Gözlemi Deneyimi, Karşılıklı Akran Gözlemi, Profesyonel Gelişim Aracı, Yüksek Öğretim
dc.description.abstractThe present study aimed to investigate (a) to what extent do instructors who observe their peers give feedback on different aspects of teaching including engaging learner, learning, lesson structure, techniques, resources and materials during the POT process, and (b) how instructors and the head of Professional Development Unit evaluate this process in terms of its contribution to their teaching practices. Moreover, as a piloting study for a large-scale POT application in the current institution, possible problems and suggestions were collected, as well. The data were gathered through peer-observation forms, post observation discussions, reflective journals, and interviews conducted with instructors and Professional Development Unit head at the end of the process, and were analysed through content-analysis. The results revealed that instructors mainly focused on the themes of teaching techniques, lesson structure, and engaging learners, rather than learning, and resources and material aspects of teaching. The triangulated data displayed that reciprocal POT offered significant benefits for the professional development of instructors regarding different themes when they had different roles, namely, observee and observer. The study offers important implications for the future planning and implementation of POT process both in this institution and in similar higher education contexts considering the perspectives and suggestions of those involved in this process. Keywords: Peer Observation Experience, Reciprocal Peer Observation, Professional Development Tool, Higher Educationen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA reciprocal peer observation experience at the professional development unit of a private university: The case of four in-service efl teachers
dc.title.alternativeÖzel bir üniversitenin profesyonel gelişim biriminde karşılıklı akran gözlemi deneyimi: İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten dört hizmetiçi öğretmen vakası
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-18
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10256101
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid559772
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess