A study on the implementation of an accreditation process within a university intensive language program
dc.contributor.advisor | Staub, Donald Francis | |
dc.contributor.author | Sari, Elçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:50:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:50:06Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339600 | |
dc.description.abstract | Günümüzde kalite güvence programları yüksek öğrenimde yabancı dil programlarında çok önemli bir yer tutmaktadır.Ancak kalite güvence programlarının universitelere adaptasyonu onların durumsal ve kurumsal faktörlerine göre değişkenlik gösterebilir. Bu çalışmanın asıl amacı Özel Vakıf Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü Hazırlık Okulu'nda akreditasyon sürecinin ve eğitmenlerin bu adaptasyon süresindeki fikirlerini sosyo-yapılandırıcı teorik çerçevesinde ele araştırmaktır. Bu niteliksel çalışmanın amaçlarına ulaşması için yapılandırılmamış mülakat yöntemi kullanılarak açık ve ayrıntılı sonuçlara ulaşılması hedeflenmiştir. Üniversite Hazırlık Okulu'ndaki 20 okutman ilemülakat tekniği kullanılarak görüşülmüş ve buna bağlı olarak elde edilen veriler açık kodlama yöntemi ile incelenmiştir.Bu çalışmanın niteliksel veri sonuçlarının analizine göre dört tema ortaya çıkmış ve akreditasyon sürecinin okutmanların öğretim, motivasyon, takım çalışması, kalite ve yaratıcılık bakış açılarına bağlı olarak bazı avantaj ve dezavantajları olduğu saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | Quality assurance programs take a significant place in today's foreign language programs in higher education. However, the adaptation process of the quality assurance programs in universities may differ according to their situational or institutional factors. In this study, the main aim was to explore the opinions of instructors in the adaptation process of Accreditation Process within the Prep- Program in a Private Foundation University, School of Foreign Languages Department through the lens of socio-constructivist theoretical framework. In order to explore and this aim of qualitative study, unstructured interview was conducted to get clear and in-depth results. For the purpose of the study, 20 university instructors were interviewed accordingly, and open coding was done. The results revealed four themes and that accreditation process has some advantages and disadvantages in terms of teaching, motivation, teamwork, quality, and creativity of teachers. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A study on the implementation of an accreditation process within a university intensive language program | |
dc.title.alternative | Bir üniversitenin hazırlık programındaki akreditasyon süreç uygulaması üzerine yapılmış bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-17 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | Accreditation | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Quality assurance methods | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Quality assurance system | |
dc.subject.ytm | Quality assurance | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.identifier.yokid | 10234609 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 543555 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Ekonomisi ve Planlaması Bilim Dalı |