Show simple item record

dc.contributor.advisorEveyik Aydın, Evrim
dc.contributor.authorKoca, Gamzegül
dc.date.accessioned2020-12-29T06:50:05Z
dc.date.available2020-12-29T06:50:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339599
dc.description.abstractBu çalışma, İngiliz dili eğitimi lisansüstü programına kayıtlı Türk yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin ders alma aşamasında yazdıkları yayımlanmamış araştırma makalelerinde yer alan tartışma bölümlerinin türe özgü retorik yapısını araştırmaktadır. Çalışmanın ilk amacı, uzman yazarlarca kullanılan tartışma adımlarının yüksek lisans ve doktora makalelerindeki sıklıklarını saptamak ve akabinde iki makale bütüncesi arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemektir. Diğer bir amacı ise, öğrencilerin tartışma adımlarının önemine ilişkin algılarını ne derece metinlerine yansıttıklarını araştırmaktır. Buna göre, 31'i yüksek lisans ve 27'si doktora dersinde toplam 45 öğrenci tarafından yazılmış 58 deneysel çalışmanın tartışma bölümlerini içeren 35.437 kelimelik özel amaçlı bütünce derlenmiştir. Eveyik-Aydın, Karabacak ve Akyel tarafından geliştirilen adım taksonomisi kullanılarak cümle temelli bir adım yapısı analizi yapılmış; yüksek lisans ve doktora tartışma metinleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farkları belirlemek için ki-kare testi uygulanmıştır. Bunun yanı sıra, lisansüstü öğrencilerinin tartışma bölümlerinde yer alması gereken adımlara verdiği öneme ilişkin algılarını bulmak için 4 dereceli bir Likert ölçeği geliştirilmiş ve uygulanmıştır.Adım analizi sonuçları, sonuçları yorumlama ve bunlara ilişkin iddialarda bulunma ve eğitsel tavsiyeler verme adımlarının hem yüksek lisans hem de doktora öğrencileri tarafından en sık kullanılan fonksiyonel kategoriler olduğunu göstermiştir. Analiz, diğer adım kategorilerinin kullanım sıklıkları arasında istatistiksel olarak önemli bir fark olmadığını, ancak doktora öğrencilerinin bulguların yorumlanmasında literatüre atıf yapma adımını yüksek lisans öğrencilerinden istatistiksel olarak daha sık kullandıklarını ortaya koymuştur. Algılarına ilişkin olarak, Likert ölçeğiyle elde edilen veriler hem yüksek lisans hem de doktora öğrencilerinin tartışma adımlarının çoğuna önem verdiğini açığa çıkarmış; ancak, bu adımlar yazılarında ya az kullanılmış ya da hiç kullanılmamıştır. Özellikle, öğrencilerin çeşitli amaçlarla literatüre atıfta bulunmaya ve özetleme adım ve basamaklarının önemine ilişkin görüşleri yazılarına yansımamıştır. Çalışma, bu bulguların olası nedenlerini tartışmaktadır ve lisansüstü öğrencilerinin araştırma makalelerinin türe özgü retorik yapısına ilişkin farkındalıklarını artırmak için, bütünce odaklı veriler üzerinde çalışabilecekleri bir akademik yazma dersinin geliştirilmesinin önemini vurgulamaktadır. Bu anlamda, bu çalışma, sadece lisansüstü öğrencilerinin algılarının araştırılabilmesi için bir veri toplama aracı sunmakla kalmayıp aynı zamanda deneyimsiz yazarların akademik yazım ihtiyaçlarının ortaya çıkarılıp, bu ihtiyaçları karşılamak ve söylem topluluğunun normlarına uygun makaleler üretebilmek için bütünce verilerinin öğretim amaçlı kullanılabileceğini vurgulamaktadır.
dc.description.abstractThis study investigates the genre-specific rhetorical structure of discussion sections of unpublished research articles (RAs) written by Turkish MA and Ph.D. students enrolled in an ELT graduate program. The first aim of this research is to identify the frequencies of expert discussion moves used by graduate students in the corpus of their RAs, and subsequently designate if there is a significant difference between the two groups of writers in the use of these moves. The other aim is to investigate the extent to which graduate students' perceptions regarding the importance of discussion moves are reflected in their own texts. For the purpose of the study, a 35.437-word specialized corpus including the discussion sections of 58 empirical studies, 31 written in MA courses and 27 in Ph.D. courses by a total of 45 graduate students, was compiled. A sentence-based move structure analysis was conducted using the framework developed by Eveyik-Aydın, Karabacak, and Akyel; and a chi-square test was run to check any statistical differences between the occurrences of discussion moves identified in the MA and Ph.D. RAs. Besides, to find the perceptions of graduate writers on the importance of moves to be included in discussion sections, a 4-point Likert scale was developed and implemented. The results of the move analysis indicated that interpreting results and making claims based on them and drawing pedagogical implications were the most frequently identified functional categories in the discussions of both MA and Ph.D. students. The analysis revealed no significant differences in the observed occurrences of move-step categories in both MA and Ph.D. articles; however, Ph.D. students' reference to literature for interpretation of their findings was found to be statistically more often than MA students' use of this move-step category. As for their perceptions, data obtained through the scale revealed that both MA and Ph.D. writers attached importance to most of the discussion moves; however, these moves were either underused or not used at all in their writings. Especially their views regarding the importance of referring to literature for various purposes, and summary move-steps were not reflected by their writings. The study discusses the possible reasons for these findings and highlights the importance of developing a genre-based academic writing course to be offered to graduate students in which they can study the corpus-driven data to raise their awareness of the rhetorical structure of RAs. In that sense, the study claims its significance not only by offering an instrument to identify graduate students' perceptions but also by showing how corpus data can be used for instructional purposes to unveil these novice writers' academic writing needs and to meet these needs so they can produce RAs in line with the norms of discourse community.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA corpus driven genre analysis study on ELT graduate students` use and perceptions of discussion moves in research articles
dc.title.alternativeİngiliz dili eğitimi lisanüstü öğrencilerinin araştırma makalelerinde tartışma adımları kullanımı ve buna ilişkin algıları üzerine bütünce odaklı tür analizi çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-04
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPostgraduate education
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmArticle
dc.subject.ytmScientific researchs
dc.subject.ytmDiscussion
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmLinguistics
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid10236799
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544567
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess