Okul yöneticileri ve öğretmenlerin dil ve konuşma bozukluğuna sahip öğrencilerin eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Diker Çoşkun, Yelkin | |
dc.contributor.author | Kara, Yaprak | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:49:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:49:42Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-08-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339557 | |
dc.description.abstract | Dil ve konuşma bozukluğuna sahip bir öğrencinin bulunduğu bir eğitim kurumunda öğrenmenin gerçekleşebilmesinde, öğretmenin ve yöneticilerin rolü son derece önemlidir. Bu durumun, çocukların öğrenmeleri üzerindeki etkisi düşünüldüğünde, `Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Dil ve Konuşma Bozukluğuna Sahip Öğrencilerin Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi` çalışmasının yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.Bu araştırmanın amacı, okul yöneticileri ve öğretmenlerin dil ve konuşma bozukluğuna sahip öğrencilerin eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu amaçla, okul yöneticileri ve öğretmenlerin dil ve konuşma bozukluğuna sahip öğrenciler ve bu öğrencilere verilebilecek eğitim ve öğretim hakkındaki düşünceleri, bilgileri ve uygulamaları bu tez kapsamında ele alınmıştır. Bu çalışma, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri ile birlikte dil ve konuşma bozukluğuna sahip öğrencilerin eğitimine ilişkin bilimsel bulguların ortaya konulması ve öğretmenlerin farkındalıklarının artırılması ile bu alanda yapılacak olan hizmetlerin planlanması açısından önem taşımaktadır.Bu çalışmanın, okul yöneticileri ve öğretmenlerin, dil ve konuşma bozukluğuna sahip öğrencilerin eğitimine ilişkin görüşleri hakkında yardımcı olacak çeşitli önerilerin getirilmesine de katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin dil ve konuşma bozukluğuna sahip öğrencilerin eğitimine ilişkin görüşlerinin incelendiği bu çalışma, İstanbul ili Kadıköy ilçesi resmi ilkokullarından seçilen 12 okulda görev yapan 131 eğitim yöneticisi ve öğretmene uygulanmıştır. Araştırma sonucunda eğitim yöneticileri ile öğretmenlerin görüşlerinin; cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenleri ile dil ve konuşma bozukluklarına ilişkin alınan eğitimin türü değişkenine göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Dil ve Konuşma Bozukluğu, Kaynaştırma Eğitimi, Eğitim Yöneticisi, Sınıf Öğretmeni | |
dc.description.abstract | The role of the teacher and the administrators is very important in the realization of learning in an educational institution where there is a language and speech impaired student. Considering the effect of this situation on the learning of children, the study of `Investigation of School Administrators and Teachers' Views on the Education of Students with Speech and Language Disorders` was needed.The aim of this research is to examine the opinions of school administrators and teachers about the education of students with language and speech disorders. For this purpose, the opinions, knowledge and practices of school administrators and teachers about students with language and speech disorders and the education and training that can be given to these students are discussed within the scope of this thesis. This study is important in terms of revealing the scientific findings related to the education of students with language and speech disorders along with the opinions of the school administrators and teachers, and increasing the awareness of the teachers and planning the services to be performed in this field. It is thought that it will contribute to bringing various suggestions that will help students' views on education.This study, which examines the opinions of school administrators and teachers about the education of students with language and speech disorders, was applied to 131 education managers and teachers working in 12 schools selected from the official primary schools of Kadıköy district of Istanbul. As a result of the research, the opinions of education administrators and teachers; It was concluded that the variables of gender and professional seniority, and the type of education received on language and speech disorders differ according to the variable.Keywords: Speech and Language Disorder, Inclusive Education, Education Manager, Class Teacher | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticileri ve öğretmenlerin dil ve konuşma bozukluğuna sahip öğrencilerin eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of school administrators and teachers 'views on the education of students with speech and language disorders | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-11 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 10331789 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 629750 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |