İngiliz basınında Türkiye-Ab süreci (1999 - 2006)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İkinci Dünya Savaşı sonrasında dünya liderliğini Amerika Birleşik Devletleri'nedevredinceye kadar İngiltere dünya siyasetine yön verdiği gibi basın alanındaözellikle liberal ve çoğulcu yaklaşımın gelişiminde önemli bir rol oynamıştır.Günümüzde ise yazılı ve görsel basının özellikle teknoloji sayesinde gelişimi ileülke kamuoyunu etkilemedeki gücü hemen tüm ülkeler tarafından bilinmektedir.Bu bağlamda İngiltere'de de basın önemli bir kamuoyu oluşturma aracıolarak işlevini geliştirerek ve güçlendirerek sürdürmektedir. Bu çalışmayla,İngiltere basınında Türkiye'nin AB'ye adaylık ve üyelik müzakereleri süreçlerininsöylem analizinin gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada basın ve söylemile Avrupa çalışmaları ve uluslararası ilişkiler gibi iki disipliner perspektiftenyararlanılmıştır. Çalışmanın odağında, Türkiye'nin aday olduğu 1999 yılından 2006yılına kadar geçen sürede Türkiye ile ilgili İngiltere basınında öne çıkan haberler ilebu haberlerin içeriği ve aynı zamanda bir kamuoyu oluşturan söylemsel içerikleryer almaktadır. Bu anlamda, bu çalışma ile İngiltere'de BBC, The Guardian, TheIndependent, The Daily Telegraph ve Financial Times gibi basın kuruluşlarınınseçili konularda ortaya koydukları söylemsel içeriklerin bir araya getirilerekincelenmesi hedeflenmiştir. Söz konusu incelemede Türkiye ile AB arasındakigenel diplomatik ve askeri ilişkiler; Kıbrıs Meselesi ve Yunanistan ile ilişkiler;demokrasi ve insan hakları; 11 Eylül sonrası gelişmeler ile ötekileştirme meselesitemel konular olarak işlenmiştir.Anahtar Kelimeler: medya, kamuoyu, adaylık, Avrupa Birliği, kamuoyudüşüncesi, süreç Until transferring its global world leader status to the United States of America (US),United Kingdom (UK) has had an essential role in liberal and pluralist approacheswith respect to media. In the post 2nd World War period, the role and power of mediato affect national public opinion is evident.In this respect, media in the UK has been strengthening and preserving its power asan effective public opinion founder. Through this dissertation candidacy andmembership talk processes of Turkey for the European Union (EU) are realizedthrough discourse analysis. Two disciplinary perspectives, European Studies andinternational relations were used of along the dissertation. The focus of thedissertation is on Turkey?s candidacy process along 1999 ? 2006 with respect to thereflection of the news related to this process within British media through discourseanalysis to establish public opinion. Accordingly, media institutions such as the BBC,The Guardian, The Independent, The Daily Telegraph and Financial Times weregone through in this dissertation. The diplomatic relations and military relationsbetween Turkey and the EU; Cyprus question and relations with Greece, democracyand human rights, developments in the post-September 11 period and the problem offactionalization were considered as separate topics along the dissertation.Key Words: media , public , candidacy, EU, public opinion, process
Collections