The Role of information technologies in supply chain management
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bilişim teknolojileri başarılı tedarik zincirlerinin oluşturulması ve sürekliliğinin sağlanmasında organizasyonlar içerisinde ve organizaslar arasındaki kesintisiz sanal bağların oluşturulması için bir zorunluluktur. Bu pazarlama, satış, satınalma, fînans, üretim ve ulaştırma bölümleri arasındaki sürekli iletişimi sağlayan organizasyoniçi süreç ve bağların oluşturulması anlamına geldiği kadar tedarik zincirini oluşturan müşteriler, tedarikçiler, nakliyeciler ve parekendeciler arasında da bu süreç ve bağların oluşturulması anlamına gelir. Yeni bilişim teknolojilerinin çoğalması, tedarik zinciri boyunca gerçek-zamanlı ve hat üzerinden yapılan haberleşmeyi bir gerçeklik haline getirmiştir. Bu teknolojiler tedarik zincirinin oluşturulmasını sağlayan unsurlardır. Uygun şekilde kullanıldıklarında, bilişim teknolojileri büyük ölçüde kırtasiye işlerini azaltır, haberleşmeyi geliştirir, tedarik zamanını, stoğu ve katma değeri olmayan faaliyetleri azaltır. Ayrıca ürünün tedarik ve oluşumundan müşteriye ulaşana kadar geçen zamanın azaltılmasını sağlar. Bilişim teknolojilerinin kullanılmasıyla müşteri sipariş süreci, stok yönetimi, reklam ve satınalma gibi birçok standart iş süreç ve fonksiyonları değişime maruz kalmışlardır. Bu tezde sistem dinamikleri metodolojisi kullanılarak tedarik zinciri içerisindeki bir firmanın modeli oluşturulmuştur. İçinde bilişim teknolojilerinin kullanıldığı dört iş süreci mpdele eklenmiştir. Bu dört iş süreci aşağıdaki gibidir: 1. Sipariş süreci 2. Stok yönetimi 3. Reklamasyon 4. Satınalma Bu bilişim teknolojilerinin firmanın tedarik karan, stok yönetimi, talep tahmini, satışlar ve net gelirler parametreleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Tedarik zinciri yönetimi, sistem dinamikleri ve bilişim teknolojileri bu tez için anahtar sözcüklerdir. ıx ABSTRACT The information technologies in the development and maintenance of successful supply chains are the need for virtually seamless bonds within and between organizations. This means forming intraorganizational processes and links to facilitate delivery of seamless information between marketing, sales, purchasing, finance, manufacturing, distribution and transportation internally, as well as interorganizationally, to customers, suppliers, carriers, and retailers across the supply chain. The proliferation of new information technologies has made real-time, on-line communications throughout the entire supply chain a reality. These technologies are supply chain `enablers`. If properly implemented, they can substantially reduce paperwork, improve communication, and reduce lead time, inventory and non-value-added activities. They can also provide reduction of cycle time. Many standard business processes and functions such as customer order processing, inventory management, advertisement and purchasing are altered through the use of information technologies. In this thesis, a model of a firm in supply chain is formed by using system dynamics methods. Four business processes in which information technologies are used are put into the model. These four business processes are as follows: 1. Order processing 2. Inventory management 3. Advertisement 4. Purchasing The effects of these information technologies on the procurement decision, inventory management, demand forecast, fulfillments, and net income parameters of the firm are investigated. Supply chain management, system dynamics, and information technologies are keywords for this thesis. vm
Collections