A Decision support system using data mining an application in TMA
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET VERİ MADENCİLİĞİ KULLANAN KARAR DESTEK SİSTEMİ: AKADEMİDE BİR UYGULAMA Günümüzün rekabetçi ortamında, organizasyonların etkili bir şekilde mücadele edebilme yetenekleri en uygun olanı belirleme ve seçmeye bağlıdır. Bu sebeble mevcut verileri incelemek ve öngörülen amaçlar doğrultusunda işlemek, kurumlara yüksek kalite, üretkenlik ve iş tatmini konularında büyük faydalar sağlar. Akademide uygulanan mevcut mesleki branş belirleme sistemi personelin eğilimlerini bütünüyle dikkate almamaktadır. Bu durum bağlı olunan kurumun verimliliğini, personelin kişisel gelişimini ve memnuniyetini olumsuz olarak etkilemektedir. Bu analiz sonucunda bazı personelin farklı bir dağıtım metodu ile branşlarına dağıtılmaları halinde daha başarılı olacakları düşünülmektedir. Bu çalışmada, öğrencilerin iki yıl boyunca Akademide almış oldukları derslerdeki performansları analiz edilerek branşlara ayırma prosesi için bir model geliştirilmeye çalışılmıştır. Akademi öğrencilerinin okuldaki başarılan ile mezun olduktan sonraki başarıları arasında ilişki kurmak suretiyle hangi eğilimdeki öğrencilerin hangi branşta daha başanlı olacakları ve bunda hangi derslerin etkili olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca bu çalışmada; yapılan analizler ışığında geliştirilen modellerle ile, kişi-branş uyumunun arttırılması hedeflenmiştir. Geliştirilen bu modellerle öğrencilerin eğilimleride dikkate alınarak branşları belirlenecek ve dolayısıyla personelin performanslarının ve kurumun etkinliğinin artması sağlanacaktır. Bu çalışmayla öğrencilerinin mezun olduktan sonraki başarılarını attırmak suretiyle kurumun verimliliğine katkıda bulunmak amaçlanmıştır. Analiz aşamasında mevcut veri madenciliği teknikleri, AnswerTree, SPSS, Microsoft Access, Excel and SQL gibi istatistik paket programlan kullanılmıştır. Analiz, Akademiden 1995-1998 yıllan arasında mezun olan öğrencilere uygulanmıştır. ıx A DECISION SUPPORT SYSTEM USING DATA MINING: AN APPLICATON IN ACADEMY The ability of organizations to compete effectively is contingent on identifying and selecting the most appropriate personnel in this global competitive environment. Analyzing and manipulating the existing data with respect to predefined goals brings a competitive advantage for organizations in providing high quality, high productivity and high satisfaction. The present branch selection system doesn't entirely consider the competence of students. This situation is affecting the Institution's productivity and also affects the personal improvement and satisfaction. As a consequence of analysis, it is felt that a proportion of the personnel can perform better in a different allocation system. In this study, the objective is to develop a model for branch selection process by analyzing pre-graduation and post graduation performances of the personnel. And try to find a correlation between their pre-graduation and post-graduation performance. And also determine which courses are effective on the branch performance. In this study it is also aimed to increase the conformity between the personal aptitudes and branches, by using the model that has been developed in the light of this analysis. By using this selection model, it is aimed to increase the efficiency of Institution due to the advancement of personnel performances. Existing data mining techniques and some commercial statistical and database packages such as AnswerTree, SPSS 11.0, Microsoft Access, and SQL are used in this study. This analysis is applied to the students, which graduated between years 1995, and 1998.
Collections