Modeling, analysis of, and experimentation on an energy harvester device for tire pressure monitoring systems
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Lastik basınç izleme sistemleri (LBİS) tekerleklerdeki basıncı takip etmek ve düşük veya yüksek basınç durumlarında erken uyarı vermek için tasarlanmıştır. Bu teknolojinin kullanılması pek çok gelişmiş ülkede zorunlu hale gelmiştir.Standart bir LBİS piller kullanılarak çalışmaktadır. Bu nedenle bu sistemlerin bakımı ve değiştirilmesi zor bir aşamadır. Pillerin değişme aşaması kayda değer bir anlamada çevre kirliliğine ve bakım maliyetini artmasına neden olmaktadır. Bu nedenle bu sistemleri pilleri devre dışı bırakacak bir enerji üretim sistemi tasarlanması gerekmektedir. Bu konu üzerine kayda değer miktarda çalışma bulunmaktadır ve bu çalışmaların sayısı gittikçe artmaktadır.Bu tezde yeni ve patent başvurusu bulunan bir enerji üretim mekanizmasının modellenmesi ve bu modelin numerik bir yazılım kullanılarak çalıştırılması bulunmaktadır. Modelleme, çarpışma modellemesi, elektro-mekanik sistemlerin dinamik denklemlerinin modellenmesi ve temas problemlerinin araştırma ve çözülmesini içermektedir. Bu modellerin doğruluğunun onaylanması için enerji üretim sisteminin prototip tasarımı, üretimi yapılmış ve bu prototip üzerine deneyler yapılmıştır.Enerji üretim sistemi düşük hızlarda denenmiştir ve toplanan veriler kullanılarak aynı testlerin sayısal benzetim sonuçları doğrulanmıştır. Enerji üretim sisteminin deneysel ve sayısal benzetim kullanılarak elde edilen maksimum güç jeneratörün iç direncine eş değer dirençte bulunmuştur. Sayısal benzetim 150 km/h ye kadar araç hızı için ortalama üretilen gücü hesaplamak için kullanılmıştır. Alınan sonuçlar aracın düşük hızlarda bile (20 km/h) 2.2 mW ortalama güç ürettiği bulunmuştur. Bu üretilen güç LBİS için yeterlilik göstermektedir. Tire pressure monitoring system (TPMS) is a system designed to monitor the air pressure inside vehicle tires and to provide an early warning system in case of low or high tire pressure. This technology is mandatory in many developed countries, as part of a global effort for increasing energy usage efficiency.A standard TPMS device runs on batteries and thus there are issues regarding maintenance and disposal of these devices. Replacement of batteries increases the operational costs as well as resulting in a significant amount of pollution. A batteryless TPMS eliminates this problem. There is significant amount of research efforts on this topic and it is increasing.In this thesis a novel, patent-pending design is modeled and simulated in a numerical software platform. The modeling includes collision modeling, dynamic equations of coupled electro-mechanical systems, and investigation of contact problems. For verification of the model a prototype is designed and constructed. Numerous experiments are conducted on the prototype.The prototype is tested at low speeds and the numerical model is verified using the data gathered from the experiment and the numerical simulations. In both numerical and experimental cases, the maximum power output was obtained when the load resistance matched the generator internal resistance, a well-known fact. The numerical simulation is used to obtain power output of the system for vehicle speeds up to 150 km/h. It is seen that even at speeds as low as 20 km/h the harvester generated 2.2 mW of average power which is enough to energize a TPMS device
Collections