Yabancı turistlerin Antalya Kaleiçi`ndeki restoran deneyimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Antalya Kaleiçi'nde faaliyet gösteren restoranlara gelen yabancı turistlerin restoran deneyimlerinin anlaşılabilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tekli durum deseni çalışma için uygun görülmüştür. e-wom platformundan restoranlarla ilgili kullanıcı değerlendirmelerinin içerik analizine tabi tutulmasıyla araştırma bulgularına ulaşılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak Antalya Kaleiçi araştırma alanı olarak seçilmiş ve yabancı turistlerin Antalya Kaleiçi'nde faaliyet gösteren restoranlara ait 2015 Ocak 2017 Ağustos tarihleri arasındaki yorumlar incelenerek metinlere aktarılmıştır. Veri toplama süreci yaklaşık 3 ay (Haziran-Ağustos 2017) sürmüştür. Antalya Kaleiçi bölgesindeki restoran işletmelerine ait toplam 828 İngilizce kullanıcı değerlendirmesi içerik analizine tabi tutulmak üzere web sitesinden alınmıştır. Bu yorumlar içerik analizi yoluyla araştırmacı ve iki bağımsız akademisyen tarafından kodlanmıştır. Daha sonra verilerin benzer olmaya başlaması ve tekrar etmesi sonucunda 231 yabancı turistin restoran değerlendirmeleri araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada e-wom platformundan elde edilen kullanıcı değerlendirmeleri analiz edildikten sonra Antalya Kaleiçi restoranlarını ziyaret eden yabancı turistlerin deneyimleriyle ilgili atmosfer, konum, çalışanlar, yiyecek ve içecekler, fiyat ve toplam deneyim olmak üzere altı ana tema ortaya çıkmıştır.Mevcut yazında Antalya Kaleiçi'nde faaliyet gösteren restoranlarda turistlerin yaşadıkları deneyimlere ilgili çok fazla sayıda çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu yönüyle bu araştırmanın ilgili yazına katkıda bulunacağı düşünülmektedir. In the present study, it is aimed to understand the restaurant experiences of foreign tourists visiting restaurants in Antalya Kaleiçi. For this purpose, the holistic single case pattern of qualitative research methods was found suitable for the study. The research findings were obtained by analysing content of user evaluations in e-wom platform. According to the purpose of the study, Antalya Kaleiçi was selected as the research area and the comments of the foreign tourists about the restaurants in Antalya Kaleiçi were found and transferred to the texts. The data collection process lasted approximately 3 months (June-August 2017). A total of 828 user reviews (in English) from restaurant restaurants in Antalya Kaleiçi were taken from the website for content analysis. These comments were coded by the researcher and two independent academicians through content analysis. Because of the similarity of data, 231 foreign tourists' restaurant evaluations were included in the study. After analysing the user reviews obtained from the e-wom platform in the research, six main themes emerged as: the atmosphere, location, employees, food and drinks, price and total experience. There is hardly any study found in the current literature which related to restaurants' experience of tourists in Antalya Kaleiçi. In this respect, it is thought that this research will contribute to the related literature.
Collections