Matematik öğretiminde etkili öğrenme; ve öğretme: Uygulamalar ve değerlendirmeler
dc.contributor.advisor | Menken, Hamza | |
dc.contributor.author | Mutluay, Bengü | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:31:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:31:13Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/336421 | |
dc.description.abstract | oz Günümüzde bilimsel ve teknolojik, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmelerin biçimlendirildiği toplumsal yaşamda bireylerin bilimsel ve toplumsal etkinlikleri sürdürebilmeleri için gerekli olan bilgi, beceri ve davranışlara sahip olmaları zorunludur. Okullarda öğrencilere bu bilgi ve becerilerin bir kesiminin kazandırılmasında matematik dersinin önemli bir işlevi vardır. Matematiğin toplum yaşamında gittikçe artan önemine karşılık, ülkemizdeki okullardaki matematik derslerinde öğrencilerin başarıları genelde düşüktür. Bu olumsuz durumun ortadan kaldırılması için öncelikle okullarda matematik dersinin öğrenme-öğretme sürecinde öğrencinin öğrenme başarısını arttırıcı yani daha etkili ve kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesini sağlayan yöntem ve tekniklerin kullanılması gereklidir. Bu çalışmanın amacı, aktif öğrenme yaklaşımının ilköğretim okulları 6., 7. ve 8. sınıflarında (ikinci kademe) okutulan matematik derslerindeki uygulamalarını ve öğrenciler üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu çalışmanın birinci ve ikinci bölümünde ilköğretimde matematik öğretimi ve aktif öğrenme yaklaşımı ile ilgili genel bilgiler verildi. Üçüncü ve dördüncü bölümde ilköğretim ikinci kademe matematik derslerinde uygulanan aktif öğrenme etkinlikleri verildi ve elde edilen bulgular yorumlandı. Beşinci bölümde ise dördüncü bölüm doğrultusunda elde edilen bulgulara dayanarak sonuçlar ve öneriler sunuldu. Anahtar Kelimeler: aktif öğrenme, matematik öğretimi | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Today, it is obligatory for individuals to have the necessary knowledge and skills and behaviors in order to continue their scientific and social activities in social life in which the scientific and technological, social, cultural and economical developments are formed. Maths classes play an important role in students acquiring those knowledge and skills in schools. In contrast to the increase in the importance of maths in social life, success of students in maths classes in schools in our country decrease. To increase students success in maths classes, the use of different methods and techniques are suggested that help for a more effective and permanent learning. The aim of this study is to examine the practices of the active learning approach in maths classes in primary schools and to investigate the effects of that practices on the primary students. In the first and second part of this study ; the informations about maths teaching in primary schools and the general informations about active learning are given. In the third and forth part; active learning activities that is practised in math classes in primary schools for the sixth, seventh and eighth grade students are given and the data which have been collected are interpreted. In the fifth parth; results and advices which are based on the data that have been mentioned in the forth part are presented. Key Words: active learning, the teaching of mathematics | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Matematik öğretiminde etkili öğrenme; ve öğretme: Uygulamalar ve değerlendirmeler | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Matematik Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 173080 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 154994 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |