İçten yanmalı motorlarda ilave hidrojen sağlayan bir elektroliz düzeneğinin teknik ve ekonomik açıdan incelenmesi
dc.contributor.advisor | Zeren, Yusuf | |
dc.contributor.author | Karabulut, Düzgün Deniz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:29:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:29:41Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/336084 | |
dc.description.abstract | Son yıllarda içten yanmalı motorlarla tahrik edilen karayolu taşıtlarında yakıt tüketiminin azaltılması ve çevre kirliliğine neden olan yanma ürünlerinin kontrol alınabilmesine ilişkin çabalar, motor ve yakıt teknolojisinde yenilik arayışlarını hızlandırmış, alternatif yakıt olarak hidrojen kullanımı ön plana çıkarmıştır. Alternatif yakıtların motor performansını olumsuz etkilemeden, kirletici egzos gazları emisyonunu azaltmaları ve konvansiyonel yakıtlara göre kullanım, depolama, dağıtım, maliyet gibi konularda da olumsuz yönlerinin olmaması amaçlanmaktadır. Taşıtlarda alternatif enerji kaynağı olarak, elektrikli veya hibrid taşıt uygulamalarında hidrojen yakıt hücrelerinde kullanımına ilişkin teknoloji geliştirilmektedir. Ancak yakın dönemdeki uygulamalarda, hidrojenin içten yanmalı motorlarda doğrudan yakıt olarak kullanımı söz konusudur. Bu çalışmada hidrojenin içten yanmalı motorlardaki çeşitli dual yakıt uygulamaları | |
dc.description.abstract | For decades, fears and numerous alarms have been raised regarding commodity price rising of fuels and reduce fossil fuel consumption. It also lower thermal emanations are expected. Alternative fuels should provide reduced pollutant emissions without effecting performance while providing compatible level of fuel economy and solution to storage, mixture preparation and distribution problems. Hydrogen as a soruce of energy in road vehicles can be used with fuel cells operationgs in electric or hybrid vehicles. But short term application will be focused on the direct utilization of hydrogen as a fuel in internal combustion engines. In this study various applications are compared with only gasoline and gasoline plus hydrogen and engine performances were compared. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | İçten yanmalı motorlarda ilave hidrojen sağlayan bir elektroliz düzeneğinin teknik ve ekonomik açıdan incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation of a electrolysis system which provide hydrogen for internal combustion engines as economics and technical properties. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Konstrüksiyon ve İmalat Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Internal combustion engines | |
dc.identifier.yokid | 342503 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 253341 | |
dc.description.pages | 73 | |
dc.publisher.discipline | Konstrüksiyon ve İmalat Bilim Dalı |