Show simple item record

dc.contributor.advisorSugözü, İlker
dc.contributor.authorYüce, Selvi
dc.date.accessioned2020-12-29T06:28:04Z
dc.date.available2020-12-29T06:28:04Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/335729
dc.description.abstractHareket halindeki taşıtlar, bir tehlike anında sürtünmeli veya kaymalı zorlamaya maruz bırakılıp kinetik enerjileri alınır ve yavaşlatılıp durdurulurlar. Bunun yapılabilmesi için sürtünen yüzeylerin oluşturduğu malzeme çiftinin sürtünme katsayısı frenlemede önemli rol almaktadır. Can ve mal güvenliğini sağlamak için fren balatalarının sürtünme katsayısının tespiti çok önemlidir. Bu çalışmada otomotiv fren balatalarının farklı sıcaklık, hız ve basınç altında sürtünme katsayısını belirlemek için test cihazı tasarım ve imalatı yapılmıştır.Sürtünme katsayısı test cihazı, otomobillerin disk frenlerinde kullanılan balataların sürtünme katsayısının tespiti için geliştirilmiştir. Sürtünme katsayısını değişik faktörler etkilemektedir. Bunlar, çalışma şartları ve balata imalatında kullanılan malzeme içerikleri olarak ayrılabilir. Çalışma şartlarındaki değişiklikler; farklı devir, sıcaklık, basınç gibi faktörlerdir. Tasarım ve imalatı yapılan test cihazı, taşıtların disk frenlerinde kullanılan balataların sürtünme katsayısını etkileyecek farklı devir, sıcaklık, basınç gibi faktörleri oluşturarak sürtünme katsayısını tespit edebilmektedir. Bu cihazda, hız değerleri 0-14m/s arasında, basınç değerleri ise 0-40MPa arasında değiştirilebilmektedir. Bu değişkenlerin etkisini belirlemek için sürtünme katsayısı-sıcaklık-zaman grafikleri oluşturulmuştur. Bu çalışmada; tasarımı ve imalatı yapılan cihaz, yurt dışı imalatlı chase marka başka bir test cihazıyla karşılaştırılmış ve birbirine yakın deney sonuçları elde edilmiştir.
dc.description.abstractWhen vehicles in motion are required to or stopped by friction and slipping, their kinetic energy is absorbed. As a result, the vehicles are slowed down or stopped. In order to do this, coefficients of friction of surface material couple needs to be high and stable. Identifying the friction coefficient of brake lining is very important for providing safety of passengers and vehicles. In this study, in order to define friction coefficients of automotive brake lining under different temperatures, speeds and pressures, test equipment was designed and manufactured.Friction coefficient tester, the coefficient of friction pads to be used in disc brakes of cars have been developed for the detection. The different factors affect the coefficient of friction. These contents can be divided into the working conditions and brake pad materials used in the manufacture of. Changes in operating conditions, different speed, temperature, pressure, etc. factors. The design and manufacture of test device, vehicles, disc brakes affect the coefficient of friction lining are used in different speed, temperature, pressure forming factors such as determines the coefficient of friction.This device can be changed speed from 0 to 14 rpm and pressure from 0 to 40 MPa. Friction coefficient-temperature-time graphs are obtained to identify the effect of these variables. Friction coefficient-temperature-time graphs are obtained to identify the effect of these variables. In this study, the design and manufacture of the device, compared with overseas manufactured builders chase brand tester and the test results are close to each other.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTeknik Eğitimtr_TR
dc.subjectTechnical Educationen_US
dc.titleOtomotiv fren balatası sürtünme test cihazı tasarımı ve imalatı
dc.title.alternativeAutomotive brake pad friction tester design and manufacturing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrake lining
dc.identifier.yokid10030783
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375985
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess