Show simple item record

dc.contributor.advisorBelge, Burak
dc.contributor.authorGüngördü, Zehra
dc.date.accessioned2020-12-29T06:26:52Z
dc.date.available2020-12-29T06:26:52Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/335469
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Antakya Uzun Çarşı ve bölgesinde kent kimliği ve kimlik öğelerinde zaman içinde meydana gelen değişimleri, küreselleşme ile planlama ve kentsel müdahalelerin etkisini işlevler üzerinden ele almaktır. Çalışma `Bir Kentin Kimliğini Değiştiren Unsurlar Kimlik Öğeleri Nasıl Etkilemiştir?` sorusu üzerine temellenmektedir. Bu doğrultuda çalışmada, kent kimliği ve kent kimliğinin değişimi konularında değişkenlerin belirlenebilmesi için kapsamlı bir yazın araştırması yapılmıştır. Kent kimliği öğeleri; tarihsel, sosyo-kültürel, ekonomik ve çevresel kimlik olarak 4 alt başlık olarak belirlenmiştir. Kent kimliğinin değişimini etkileyen etmenler ise; küreselleşme ve planlama – kentsel müdahaleler olarak belirlenmiştir. Tez kapsamında kullanılan küreselleşme kavramı; genel kavramın kent mekânına olan etkisi boyutunda ele alınmıştır. Çalışma kapsamında uygulanan yöntem 1930 ve 2015 yılları arasında karşılaştırmalı işlevsel değişimin irdelenmesine yönelik yazın taramasına, arazi çalışmasına ve yüz – yüze görüşmelere dayanmaktadır. Mekânsal karşılaştırmada da Coğrafi Bilgi Sistemine aktarılan veriler kullanılmıştır. Sonuç olarak, geleneksel çarşıdaki işlevsel değişime, küreselleşmeyle birlikte değişen tüketim kültürü ve planlama – kentsel müdahalelerin olumlu ve olumsuz etkisi görülmektedir.
dc.description.abstractThe aim of study is evaluating changes in urban identity and features of identity in Antakya Uzun Çarşı (Traditional Bazaar) and near environment by means of globalization, planning-urban interventions according to functions. The main question of study is `How factors that effecting urban identity have changed features of identity?` In defined context, a detailed literature review is completed to determine variables of urban identity and changes in urban identity. The features of urban identity are defined in 4 sub-title as historical, socio-cultural, economic and environmental identity. The factors effecting urban identity are determined as globalization and planning-urban interventions. The term of globalization in the thesis is used to define effects in urban space. The method of study bases on comparison of land-use between 1930s and 2015 within related literature review, field study and face to face interviews. Moreover, land-use data is uploaded to GIS and used for spatial comparison. Consequently, the impacts of changing habits in consumption culture by globalization and positive and negative effects of planning-urban interventions on functions in traditional bazaar are seen.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectŞehircilik ve Bölge Planlamatr_TR
dc.subjectUrban and Regional Planningen_US
dc.titleKent kimliğinin değişim sürecinin işlevler üzerinden irdelenmesi: Antakya-Uzun Çarşı örneği
dc.title.alternativeThe assessment of change in urban identity by functions: Antakya-Uzun Carsi (Traditional bazaar) as case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentŞehir ve Bölge Planlama Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10115744
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid450730
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess