Otomotiv fren balatarında farklı bağlayıcı malzeme kullanımının frenleme performansına etkisinin araştırılması
dc.contributor.advisor | Sugözü, İlker | |
dc.contributor.author | Kahya, Kürşat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:26:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:26:06Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/335301 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada; bağlayıcı malzemesi olarak karaçam, kızılçam, sarıçam, fıstıkçamı ve sedir kozalağı tozu farklı kütlesel miktarlarda balata kompozisyonunda kullanılmış ve karaçam, kızılçam, sarıçam, fıstıkçamı ve sedir kozalağı tozu katkılı balatalar üretilmiştir. Üretilen balataların, Pin-on disk tipi test cihazında sürtünme testleri yapılmış ve elde edilen verilerle zamana bağlı sürtünme katsayısı - sıcaklık grafikleri oluşturularak performansları değerlendirilmiştir. Üretilen numunelerin sürtünen yüzeylerinin mikro yapıları taramalı elektron mikroskopu (SEM) analiziyle incelenmiştir. Sürtünme ve aşınma karakteristiklerini etkileyen faktörlerden yoğunluk ve özgül aşınma ölçülerek numunelerin fiziksel ve mekanik özellikleri belirlenmiştir. Sertlik değerleri ise Brinell test cihazında belirlenmiştir. Testlerin sonuçlarına göre sürtünme katsayıları elde edilmiştir. Karaçam, kızılçam, sarıçam, fıstıkçamı ve sedir kozalağı tozlarının fenolik reçineye bir alternatif olarak bağlayıcı malzemesi olarak balatalarda kullanılabileceği belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study; pinus nigra, pinus brutia, pinus sylvestris, pinus nigra and cedrus libani cones powder are used in different mass quantities on lining composition as a binding material and pinus nigra, pinus brutia, pinus sylvestris, pinus nigra and cedrus libani cones powder doped pads are manufactured. The produced pads were tested on pin-on disk test apparatus and the data obtained from time-dependent friction coefficient-temperature performance was evaluated through graphics. The microstructures of the sliding surfaces of the produced samples were analyzed by Scanning Electron Microscope (SEM) analysis. The physical and mechanical properties of the examples are determined by measuring the affecting factors of friction and wear characteristics as density and specific. The friction coefficients were obtained based on the results of the tests. Besides, hardness values were determined in the Brinell tester. It is determined that pinus nigra, pinus brutia, pinus sylvestris, pinus nigra and cedrus libani cones powders can be used as a binding material in pads as an affecting factors to samples friction and wear characteristics, density and specific alternative to phenolic resin. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Otomotiv fren balatarında farklı bağlayıcı malzeme kullanımının frenleme performansına etkisinin araştırılması | |
dc.title.alternative | Investigation of the effect to braking performance of use of different binder materials in automotive brake pads | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İmalat Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Brake lining | |
dc.subject.ytm | Abrasive wear | |
dc.subject.ytm | Phenologic resins | |
dc.identifier.yokid | 10148459 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 465203 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |