Açıköğretim Fakültesi öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirme eğilimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın birinci bölümünde, insanoğlunun doğa ile mücadelesi ve onun modern dünyasındaki iş ile ev ortamı arasında zamanını planlaması gerektiği konusundaki çelişkileri anlatılmaktadır. Bu bölümde, ayrıca boş zaman ile toplumsal değişme arasındaki ilişkili kavramlara yer verilmektedir. İkinci bölümde ise, çalışmanın yöntemi anlatılmaktadır. Üçüncü bölümde ise, sonuç ve önerileri içeren son bölümdür. Yazarın yaptığı araştırmadan çıkardığı sonuçların bazıları şu şekilde özetlenebilir. AÖF öğrencileri kamuoyunda ''bütün günü boş''öğrencileri nitelemesinden ötede, az boş zamana sahip, çoğunlukla çalışan öğrencilerdir. Örgün yükseköğrenim öğrencilerinden yaş, medeni durum, ekonomik ve yerleşim kökeni grublaşması açısından farklı bir kitledir. Anne ve babalarının ekonomik düzeyleri ile genel bilgi düzeyleri örgün yükseköğrenim öğrencilerine göre daha alt düzeydedir. Boş zaman etkinliklerine bireyselden çok, grubla katılma eğiliminde olan AÖF öğrencileri, kurum tarafından (üniversite) sunulacak Öğrenci Kültür Eğitim Merkezlerine yoğun bir biçimde gereksinim duyduklarını, buralarda yapılacak etkinliklere maddi ve manevi katılımda bulunacaklarını belirtmektedirler.
Collections