Çini işçiliğinin kalitesinde eğitim görmenin etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, Kütahya çini atelyelerinde çalışan elemanlar sıraltı tekniğindeki çalışmalarda, Eğitim Teknolojisi ilkelerine ne ölçüde uymaktadırlar sorusuna cevap aranmak üzere yapılmıştır. Araştırma, iki aşamada gerçekleşmiştir. Birinci aşamada sır altı tekniği ile ilgili ilkeleri saptamak üzere jüri kurulmuş ve sözü edilen ilkeler belirlenmiştir. İkinci aşamada ise deneklere sıraltı tekniğinde uygulama yaptırılmıştır. Araştırmanın evrenini Kütahya çini atelyelerinde çalışan elemanlar oluşturmaktadır. Denek olarak 21 eğitim görmüş, 15 eği tim görmemiş eleman yansız örnekleme yoluyla seçilmiştir. Denekle re çini karolar üzerine lâle ve karanfil motifleri çizmeleri ve boyamaları istenmiştir. jüri tarafından 0-100 puan arası değerlendirme skalası ha zırlanmış ve her çini karo tek, tek desen, renk ve işlevsellik yö nünden değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda elde edilen veriler varyans analizi ve küçük örneklemli t testi ile smanmıştır. Sıraltı tekniği çalışmalarında eğitim görmüş olanların eği tim görmemişlere oranla daha başarılı oldukları bulunmuştur. öneri olarak şunlar getirilebilir. Kalite ürünler elde etmek için çini atelye ve fabrikalarında eğitim görmüş elemanlar istih dam edilmelidir. Halen çalışan eğitimsiz elemanlar', hizmetiçi eğitime tabi tu tulmalıdır. a&eıkecl
Collections