Basın işletmelerinde dağıtım kanalları ve Türkiye`deki durum
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Basın işletmeleri, toplumsal iletişimin sağlanmasında önem li bir işlevi yerine getirirler. Çalışmanın amacı, basın işlet melerinde dağıtım kanallarını incelemek ve Türk Basın Sektörün de dağıtım kanallarının yapısını ortaya koymaktır. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde basına ilişkin kavramlar ve basın işletmelerinin bazı özellikleri tanı tılmıştır. Ayrıca, basın işletmelerinde pazarlama kavramı ve pa zarlama karmasını oluşturan mal, fiyat ve satış çabalarının Özel liklerine değinilmiştir. Basın işletmeleri tarafından üretilen gazete ve dergilerin güncelliklerini çabuk kaybetme özelliklerinden dolayı, dağıtım kanallarına ilişkin karar ve politikalar büyük önem kazanır. İkinci bölümde basın işletmelerinde dağıtım kanalları ve alter natif dağıtım politikaları üzerinde durulmuştur. Basının gelişmiş olduğu ülkelerdeki dağıtım kanal yapıları da bu bölüm kapsamında tanıtılmıştır. Üçüncü bölümde Türk Basın Sektöründe dağıtım kanallarının yapısı incelenmiştir, önce gazete ve dergilerin ülke çapında da ğıtımında yer alan aracı işletmeler tanıtılmıştır. Fiziksel dağı tım, kanal içindeki bilgi akışı, para akası, satış çabaları akışın dan bahsedilmiştir. Ayrıca dağıtımda iade sorunu ve dağıtımda abone sistemi incelenmiştir. Terk Basın Sektöründe dağıtım kananlarının yapısına ilişkin ulaşılan sonuçlardan bazıları şöyledir: - Türkiye'de gazete ve dergilerin dağıtımı uzun bir kanal yapısı izlemektedir. - Abone dağıtım sistemi, basının gelişmiş olduğu ülkeler den farklı olarak çok gelişmemiştir. Ülke düzeyinde an cak iki gazete bu yöntemle dağıtılmaktadır. - Son satış noktaları gazete-dergi satışında uzmanlaşmış işyerleri değildir. ABSTRACT Publishing firma have important functions in providing communication service to the society. The aim of this thesis, is to analyse distribution channels in press industry and to determine distribution channel structure in Turkish Press (newspaper and magazines) sector. This study consists of three parts. In the first part, concepts related to press and same aspects of publishing firms are identified. Then, marketing concept and marketing mix elements; product, pricing anc1 promotion in publishishg firms are discussed. Since one element characterizes the newspapers and magazines produced by publishing firms is perishability; decisions and policies r»lated to distribution channels become more important- In the second part distibution channels in press industry and alternative channel policies are discussed. The analysis of distribution channels in more advanced press systemsttook place in this part. In the third part distribution channel structure in Turkxsh Press Sector is analysed. Firstly, channel intermediaries are mentioned. Physical distibution, information flow, money flow, promotion flc>' in channel are discussed. Also retörn problem of unsold newspapers magazines and subscription method in Turkey is identified. Some öf the conclusions reached aboot the stucture of distribution channels in Turkey are listed below: - Distribution of newspapers and magazines follow a long channel in Turkey. - Subscription method is very negligible since only two newspapers are distibuted countrywide with this method - Selling points are not very specialized in Turkey.
Collections