A Diagnostic study of the use of english passive constructions by Turkish students learning english as a foreing language
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma Ingilizceyi yabancı dil olara'k öğrenen Türk öğrencilerinin İngilizcedeki edilgen yapıyı nasıl kullandıklarını araştırır. Türkçe ve İngilizcedeki edilgen yapıyı karşılaştırır ve daha sonrada hata çözümlemesi yöntemi ile öğrencilerin İngilizcedeki edilgen yapıyı öğrenirken karşılaştıkları güçlükleri -.test eder. Bu çalış mada ele alınan edilgen yapı geniş zaman ve geçmiş zaman olarak sınırlandırılmıştır. Birinci bölümde bir dilbilimcinin çalışma yöntemi ve gramerin tanımı yapılıp amaç ve çalışma alanı belirtil miştir. İkinci bölüm dil öğretiminde karşılaştırmalı analizin etkilerini içermektedir. Üçüncü bölümde İngilizce ve Türkçedeki edilgen yapı özelliklerinin karşılaştırması ile öğrenciler tarafın dan yapılabilecek hata tipleri üzerinde tahminler veril miştir. Dördüncü bölüm hata çözümlemesi teorisinin ve hata kaynaklarının açıklandığı bölümdür. Beşinci bölüm Eskişehir Anadolu Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi öğrencilerine verilen iki değişik tip sınavla elde edilen hataların analizidir. Altıncı bölüm hata çöBUmlemesi ile varılan kulpların sonuçlarını tartışıp, ileride yapılacak çalışmalara öneriler 1 msBtasfoa Mcr&etf
Collections