Siyasi partiler ve reklamcılık 29 Kasım 1987 erken genel seçimlerindeki reklam uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET 29 Kasım 1987 erken genel seçimleri Türk seçmenlerin pek alışık olmadığı bir kavramı gündeme getirmiştir. Bu da siyasi partilerin seçim kampanyalarında reklama yer vermeleri ve reklam ajanslarıyla çalışmalarıdır. Birinci bölümde demokrasinin ülke içindeki oluşumuna katkıda bulunan siyasi partiler ele alınmıştır. Siyasi partilerin tanımı, parti sistemleri, Türkiye'deki tarihsel gelişimi ve örgütlenmesi açıklanmıştır. İkinci bölümde politik iletişim süreci ve reklamın politik iletişim aracı olarak kullanılması, politik reklamların Türkiye'deki tarih sel gelişimi yer almıştır. üçüncü bölümde ise politik reklam kampanyalarında uygulanabilecek aşamalar ele alınmıştır. Dördüncü bölümde 29 Kasım1987 erken genel seçimleri, reklam kampanyaları açısından değerlendirilmiştir. SUMMARY The early general elections which was realized at November 29, 1987 had brought a new concept to the life which is the Turkish electors are not used to. The concept is taking place as an advertisement in po litical parties election campaignes and co-operation between advertising agencies and political parties. In first chapter the political parties which are active in for mation of democracy in the country are examined. The subjects of the identification of political parties, party systems and historical de velopment and organizations in Turkey have been explained. In the second chapter, the subjects of the prosess of politi cal communication and the usage of advertisements in political comiru- nication, and the historical development of political advertisement took place in. In the third chapter, applicable steps of politic advertising campaign, is examined. In the final chapter the early general elections which was rea it campaign. lized at November 29, 1987 is estimated in the view cf the advertising
Collections