Reklam kampanyasında post-test
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Henüz II. Duaya Savaşı başlamadan ortaya çıka» ve hızla gelişen ekonomi çok sayıda özel kuruluşu» çoğalmasına »eden olmuştur. Buna paralel olarak da çok sayıda kuruluşu» reklam verme ihtiyacı artmıştır. İletişim araçlarındaki gelişmenin de bir uzantısı olarak artık reklamlarla yatıp reklamlarla kalkar olduk. Yaşam biçimimiz ve tüketim alışkanlıklarımız da belli bir ölçüde reklamlarla belirleniyor. Sözgelimi bize araba değil, bir ulaşım ve yaşara biçimi, şampuan değil dikkat çekicilik hatta giderek mutluluk satılıyor. Tam bunların yanında bir de maddi harcamalar vardır, reklam veren kuruluşların reklam harcamaları için ayırdıkları bütçelere bakıldığında akıl almaz miktarlar görülmektedir. Sözgelimi, 1988 yılının Aralık ayındaki toplam tv. reklam harcaması 9 milyarı aşmıştır. Toplum ve yaşam üzerinde oldukça etkili olan ve hem manevi hem de maddi açıdan büyük önem taşıyan reklam olgusu bir iletişim biçimidir ve taşıdığı önem nedeniyle etkileyici bir iletişim olmak zorundadır. Bu çalışmanın amacı, reklamın bir iletişim biçimi olduğunu belirterek etkileyici bir iletişim zorunda olması gerektiğini ve yayınlanan bir reklamın etkileyici bir iletişim olup olmadığını post-test ile değerlendirmenin mümkün olduğunu göstermektir. Bu amaçla yapılan çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, iletişim, reklam ve etkileyici iletişim kavramları ayrıntılı bir şekilde tanımlanarak, reklamın öğeleri ve işleyişi bir iletişim süreci olarak açıklanmıştır. ikinci bölümde, reklam kampanyası ve kampanya içindeki yeri ile post-test konusu ayrıntılı bir şekilde verilmiştir. Üçüncü bölümde ise post-test' e ilişkin örnek uygulama verilmiştir. ABSTRACT The economy accured before 2nd World War and grown up by time rapidly caused many unofficial companies establish ments etc. Thus, increasing establishments caused increa sing advertisement necessities. Today, we are affected fron advertisements too much by the effects of communication devices growing up and be used along our daily life. Our life, familiarity of consumption, fashion and even tradition are formed for a certain amount by advertisements. For instance, a new type of communicati on is sold instead of a car, being admirable is sold inste ad of a shampoo and even happiness is sold instead of many things. Beside those mentioned above, the amounts of budgets for advertisements of many establishments are too much that a man can not believe. For example in December, 1988 the total tv. advertisements consumption exceeded 9 billion. The advertisement accurence being effective on the so cial life and being important for the social economy. is a kind of communication and must also be an effective commu nication because of its importance. The aim of this search is, to point out that advertise ment must be an effective communication method and to show that it is possible to discuss the advertismeat whether is an effective communication or not by post-test method. The search consists of three main sections: In the first section, by defining communication, adver tisement and effective communication coceptions in details, the items of advertisements and itis roles are explained as.. communication period. In tne second section, this company subject and pos-test place of it in company has been explained in detail. In the last section, there is post-test of the relative sample.
Collections