Fuarcılık çalışmalarının tanıtım açısından işlevi -57. İzmir Enternasyonal Fuarında bir uygulama-
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
FUARCILIK ÇALIŞMALARININ TANITIM AÇISINDAN İŞLEVİ 57. İzmir Enternasyonal Fuarında Bir Uygulama (ÖZET) Nermin ÇILDIR Bu araştırmada tanıtımın bir işlevi olarak fuar çalışmaları incelenmeye çalışılmış ve 57. İzmir Enternasyonal Fuarı ' nda fuar çalışmalarına ilişkin bir uygulama yapılmıştır. Araştırmada dört bölüm yer almaktadır. Birinci bölüm, `Bir Toplumsal İletişim Ortamı Olarak Fuarcılığın Gelişimi, Önemi, İşlevi ve Türleri` adı altında toplanmıştır. İkinci bölümde `Fuarcılık Çalışma Sürecinde Temel Aşamalar` konusu fuar öncesi, fuar süresince ve fuar sonrasında olmak üzere üç aşamada incelenmiştir. Üçüncü bölümde 57. İzmir Enternasyonal Fuarı' nda yapılan uygulamanın bulguları ve tartışması yer almıştır. Son bölümde ise sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde, insan-doğa mücadelesinde alış-veriş sistemi, sanayi devrimi ve bunun etkilerinden biri olan kitle üreti mine değinilmiştir. Fuarcılık ve fuar türleri incelenmiştir. Kısaca söz etmek gerekirse; fuarlar bir sergi türüdür. Önceleri tek tip fuar olmasına karşın günümüzde fuar türleri artmıştır. Uluslararası fuarların getirdiği sonsuz yararlar nedeniyle, uluslararası düzeyde iki fuar türü önem kazanmıştır. Bunlar genel fuarlar ve ihtisas fuarlarıdır. Ancak genel fuarların, her alanda ürün ve hizmet grubunun teşhirine açık olması, firmaları, yalnızca düzenlendiği konuda üretilen ürün ve hizmetlerin sergilenmesine izin veren ihtisas fuarlarına yöneltmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde fuarcılık çalışma süreci genel hatlarıyla üç aşamada ele alınmıştır. Bunlar; fuar öncesi yapılan çalışmalar ki mutlaka belirli program dahilinde yapılması gerekir. Fuar süresince yapılan çalışmalarda; stand işletimine, sergileme stratejilerine ve potansiyel alıcı alabilecek ziyaretçileri saptama çalışmaları dikkatle yapılmalıdır. Fuar sonrasında ise genel bir değerlendirme yapılarak fuarda gerçekleşen ya da gerçekleşebilecek bağlantılar üzerinde durulmalıdır.Çalışmanın üçüncü bölümünde 57. İzmir Enternasyonal Fuarı 'nda yapılan uygulamanın bulgularına yer verilmiştir. Firmaların yarısına yakın bir kısmının firmanın ürün ve hizmetlerinin tanıtılmasını genel amaç olarak kabul ettiklerini belirtmişlerdir. Firmaların ihtisas fuarlarına doğru kaymaları gözlenmiştir. Tasarım çalışmaları yaptıklarını belirterek çoğunluğun halkla ilişkiler malzemelerinden en çok gazete ve broşürlerden yararlanıldığı belirtilmiştir. Tanıtım araçlarından ise kişisel ilişkiler ile tanıtım çalışmalarına ağırlık verildiği görülmüştür. Son bölümde ise genel bir değerlendirme yapılmış ve öneriler sunulmuştur. Firmaların, fuarcılığın öneminin kavranmasına dikkat etmeleri, fuarcılık çalışmasının belli bir program gereğince başla tılıp istenilen hedeflere ulaşabilmesinin gerçekleşmesi için fuarcılık çalışmalarının üç aşamasına dikkat edilmesi, fuar türünün iyi belirlenmesi ve fuarcılık konusu ile ilgili bilimsel çalışmalara ağırlık verilmesi önerilmiştir. THE FUNCTION OF FAIR STUDIES FROM POINT OF 'vTEld PROMOTION An Application in 57. İzmir International Fair (SUMMARY) by Nermin ÇILDIR In this study contributed the role of promotion on fairs and made an aplication 57. İzmir International Fair. The study has four chapters. First chapter is about developing of Fair as community cummunication and its importance, function and types. In second chapter, is on the base steps of process of Fair studies these are basicly, pre-ujorking of Fair, working just on period of Fair and post-working of Fair. Third chapter is giving an information about an application on 57. İzmir International Fair August 19B8. The last or fourth chapter is about conclusion and suggestions of study. First chapter of study, summarizes strugle of human and its nature from beginning up to now and it gives a place concept of industrial revulation and industrialization and as a conclucation its effect on beginning of mass production. Of course mass production brings mass custom concept itself. Briefly, fair is a kind of displaying to sell of producted materials and services. Previously, fairs were on one type winch is called `general fairs`. But till now this type of fairs have increased. Now mainly two type of fairs focuse'd as General Fairs (or horizantal fairs) and Advanced Fairs (vertical fairs) studies are developing excatly toward to the Advanced Fairs, by fair planners. In second part, implies that the importancy of pre-warking of Fairs as a carefully planned period. Apart from this, studies during the fairs is very important and the relationships are exactly must go on well, after fair that is called ppst-working of Fair. In this period carefully evaluation bust be made and some relations must be realize in future..`'?. *!*****?£ *****The third part of study gives a places the data which is collected from 57. İzmir Internasyonal Fair Application. Most of firms generally aimed to promote their product in `general fair idea`. In addition to this, observed that some of them are belive the useful of Advences Fairs. To application, most of them motivated to use hand papers, newspapers, brouchures as to establisted puplic opinion. This period includes giving weight to personally trying and promotion. In forth chapter, has made general evaluation and suggested some comments. And giving an importancy of stuty of fairs and has implied to firms `If you obtain success, during fair activity,, you have to make a plan before and carefully apply this plan from begining to end on this period.
Collections