The EFL students self-correction performance in writing classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yabancı dil öğretiminde öğrencilerin yaptıkları hatalar, irdelenip, geri dönü t olarak kullanılabildikleri takdirde, dil öğretiminde iyiye doğru bir aşama söz konusudur. Hatalar, düzeltilmediklerinde öğrencide yerleşik, kendilerini yineleyen öğretim yaşantıları halinde kalırlar. Birer geri dönüt olarak kullanılabilecek hataların düzeltiminde haliyle bazı sınırlılıklar söz konusudur. Değişik hata düzeltim yöntemleri, beraberinde, aşırı zaman tüketimi, öğrencinin kendi kendini değerlendireme mesi veya öğrenciye bilginin hazır elden verilmesi gibi konuları da getirirler. Yabancı dil öğretmeni hata düzeltiminde bulunurken, sınıfın dil eğitimindeki konumunu, zaman sorununu ve öğrencinin dil yetisini kullanabilme unsurunu göz önüne alan bir düzeltim yöntemi geliştirme lidir. Bu yöntem haliyle sözel anlatım veya yazılı anlatım derslerine göre değişebilir. Günümüz İngiliz dili eğitimi metotları öğrencinin yazılı anlatımda kendi kendini düzeltmeye, bir nevi tashihe yüreklendirilmesin! öngörmektedir. Kırmızı kalem işaretleri ile dolu bir kağıt yerine öğrencinin kendi kağıdını birkaç kez okuyarak hata sayısını azaltması« ' beklenmektedir. öğretmen kontrolünü en aza indirgemek elbetteki gerek zaman kullanımı bakımından, gerek öğren cinin daha aktif bir öğrenme sürecine girmesi bakımından çok istenen bir unsurdur. Ancak öğretmen kontrolünün çok daha az olması acaba öğrenciyi gereken aktif bir sürece mi sokar, yoksa tamamen bir başıboşluk içinde bildiğinden de mi yoksun kılar? Bu tez çalışması bu soruyu irdelemekte dir. İki ayrı hata düzeltim yöntemi uygulanan bu araştır manın amacı, İngilizce dilbilgisi düzeyleri aynı olan iki grubun, iki değişik yöntemle; 1. Öğretmen Kontrolü Olmayan Kendi Kendini Düzeltme Yöntemi, 2. öğretmen Kontrollü Kendi Kendini Düzeltme Yöntemi hata sayılarını hangi oranda aza indirgeyebildiklerini göstermektedir. Araştırmanın denencesi öğrencilerin öğretmen kontrollü bir düzeltim yönteminde daha başarılı olacağı ve hata sayılarını azaltacağıdır. Araştırma 1986-1987 öğretim yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Öğretimi Anabilim Dalı 2. snıf öğrencilerine uygulanmıştır. ABSTRACT This study is limited to the comparison of two different correction techniques used for written work. The first chapter in an introduction to the problem and presents the aim and scope of the study. The second chapter reviews the related literature in error correction. The third chapter presents the research design, selection of subjects, data collection and data analysis. The fourth chapter is devoted to the results of data analysis and the discussion of the results. The fifth chapter consists of summary of the research, conclusions and recommendations. It is handled very briefly for the reader to have an overall idea of the study.
Collections