Teaching writing in EFL classes: a suggestion towards incorporating writing skill with speaking and reading skills
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yazılı anlatım çalışmaları öncesindeki etkinliklerin yazılı anlatım becerisini etkileyip etkilemediğini ve bu etkinliklerin yazılı anlatım becerisi içinde yer alan beş alt beceriyi -içeriğin sunulma biçimi (Content), kompozisyon plânı (Organization), sözcük dağarcığı (Vocabulary), dilin kullanımı (Language Use) ve yazım kurallarının doğru, noktalama işaretlerinin yerinde kullanılıp kullanılmadığı (Mechanics)- hangi düzeyde etkilediğini belirleyebilmek için, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili öğretimi Ana bilim dalı 2-A ve 2-B sınıflarından her iki sınıfta 20 şer öğrenci olmak üzere 40 öğrenci seçilmiştir. Çalışmada iki kompozisyon konusu kullanılmıştır. Birinci kompozisyon konusunun verilmesinden önce, B grubunda konu hakkındaki okuma parçaları ve resimler üzerinde tartışılmış ve A grubunda ise yalnızca kompozisyon konusu verilerek yazmaları istenmiştir. İkinci kompozisyon konusunun yazılması öncesinde ise A grubunda konu hakkındaki okuma parçaları ve resimler üzerinde tartışılmış ve B grubunda yalnızca kompozisyon konusu verilerek yazmaları istenmiştir. `The E5L Composition Profile` (Hughey, 1983: 140) kullanılarak elde edilen veriler, iki grup arasında ve grupların kendi içinde uygulanan iki ayrı yöntemde farklılık olup olmadığını belirleyebilmek amacıyla t-testi kullanılmışır. v iAraştırmada elde edilen bulgular şöyledir: Öğrencilerin toplam puanlarında gruplar arasında ve grup içinde belirgin bir farklılık vardır. Toplam puanı oluşturan alt becerilerin puanlarına bakıldığında iki sınıf arasında ve grupların kendi içlerinde içeriğin sunulmasında yazılı anlatım çalışmaları öncesindeki etkinliklerin puanları belirgin bir şekilde arttırdığı gözlenmiştir. İler iki grup kendi içinde incelendiğinde yazım kurallarının doğru, noktalama işaretlerinin yerinde kullanabilme becerisinin dışında diğer tüm yazılı anlatım alt becerilerinde -içeriğin sunulma biçimi (Content), kompozisyon planı (Organization), ' sözcük dağarcığı (Vocabulary), dilin kullanımı (language Use)- yazılı anlatım öncesi etkinliklerin öğrencilerin puanlarını belirgin bir şekilde artırdığını bu araştırma sonuçları açık bir şekilde göstermektedir. Sonuç olarak, yazılı anlatım çalışmaları öncesin deki etkinliklerin yazılı anlatım becerisini olumlu yönde etkilediği ve yazılı anlatım derslerinde böyle bir yöntem kullanıldığında öğrencilerin daha başarılı olacağı söylenebilir. vıı L ABSTRACT This study, which consists of five chapters, investigates whether writing improves if it is taught through speaking and reading with the help of a pictorial ad and in which areas this improvement takes place. In Chapter I, the background to the problem is discussed. In this part, the problem, the purpose of the study, its assumptions and limitations, and definitions of the basic terms used in this study are also introduced. Chapter II reviews literature relevant to the study The third Chapter is concerned with research design, selection of subjects, data collection and data analysis. The data obtained from the tests administered to the groups are statistically calculated and interpreted in Chapter IV. Chapter V discusses the statistical interpretations and makes suggestions for further studies. The stat istis tical results indicate that the independent variable had an effect on the dependent variable: teaching writing through speaking and reading i vwith the help of a pictorial magazine ad produced a significant increase in the ESL Composition Total scores and in the ESL Composition Profile Components; in Content, Organization, Vocabulary, and Language Use.
Collections