A Study on the application of threshold level in view of the school infra-structure and teacher opinions in Van
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET 1988-89 öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı bazı derslerin öğretimini yabancı dilde yapan arta dereceli okullarda `Yabancı Dil Eşitim ve öğretiminde Basamaklı Kur Sistemi Uygulaması ` na geçme kararı almıştır. Bu sistem Türkiye'de resmi ortaöğretim kurumlarında ilk defa uygulanmaktadır. Bu yüzden pek fazla tanınmamaktadır. Bu tezin amacı Basamaklı Kur Sistemi' ni öncelikle tanıtmak, Van'daki ortadereceli okullarda alt yapının durumu hakkında bilgi vermek ve uygulayan öğretmenlerin sistemle ilgili uzman görüşlerini ve kitle iletişim araçlarını kullanarak genel görünüm hakkında bilgi vermek amaçlanmıştır. Birinci bölümün ilk biriminde, sistemin ilk olarak kim tarafından oluşturulduğu, uygulanış şekilleri ve Türkiye'deki mevcut durum hakkında kısaca bilgi verilmiştir. Diğer birimlerde ise sırasıyla problem, çalışmanın amacı, denenceleri, sayıltıları, önemi, alanıve sınırlılıkları ele alınmıştır. İkinci bölümde çalışmayla ilgili kaynak taranması yapılmıştır. Üçüncü bölümde Türkiye` de günümüze kadar ki yabancı dil öğrenim ve öğretiminin tarihsel gelişimi ele alınmıştır. Dördüncü bölümde araştırma modeli ve uygulanışı hakkında bilgi verilmiştir. Beşinci bölüm bulgulara ayrılmıştır. Bu bölümde gözlem ve anket yoluyla elde edilen bulguların çözümlenmesi ve yorumlanması ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Altıncı bölümde ise bu çalışmayla ulaşılan sonuçlar ve ileriye yönelik araştırmalar için öneriler ve yönlendirmeler söz konusudur. Yedinci bölümde bakanlığın önerileri lerinin haricinde, araştırmacı yapılması gerekenlerle ilgili kendi önerilerini belirtmiştir. Son bölüm konuyla ilgili halkın yaklaşımını değerlendiren bölüm alarak ele alınmıştır. vı ABSTRACT The Ministry of Education decided to adhere to the` Application of Threshold Level in foreign language education and teaching in secondary schools`» The Threshold Level is a newly-applied system in Turkey and is not known so familiar to date. There haven't been many written studies on the subject matter. Thus, the aim of this study is to introcude the new system descriptively and to show the situation of the infra-structure at the schools applying the system and accordingly to eKpress the opinions and recommendations of the teachers applying the system at the schools in Van. In this way, if the results obtained from the study can be generalised over all the secondary schools applying the system throughout Turkey, a genarai view concerning the system can be obtained. Besides, the opinions of the teachers, recommendations and ideas of the experts and of some others which appeared in the press, on T.V and other mass media -3.rs included to give a gene ral outlook on the subject. In Chapter I, background to the problem, the problem, the purpose of the study, research criteria, hypotheses, importance of the study, scope and the limitations of the study are given» In Chapter II, a literary review on the applica tion of Threshold Level in Europe is presented and in Chapter III, the historical progress of foreign langu age teaching and learning up to date, the principles and application of Threshold Level in Turkey, and some otherimportant, aspects of the system are explained. Chapter IV briefly explains the research method. In Chapter V, analysis of the results and accordingly the steps to be taken concerning the system take place. Chapter VI relays conclusions obtained as a result of this study and recommendations for further research 3.r& pointed out. Chapter VII is related to discussion and suggestions for further research» And, the last chapter deals with pup- lic opinion on Threshold Level.
Collections