PTT görevlilerinin yabancı dil öğrenme etkinlikleri ve (bu konudaki) hizmet içi eğitim ihtiyaçları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BÖLÜM IV ÖZET, YARGI VB ÖNERİLER Bu bölümde, sırasıyla önceki bölümle rin kısa bir özeti yapılmakta, bulgulara dayalı olarak erişilen yargı lar ve uygulamacılar ile araştırmacılar için. öneriler ve rilmektedir. ÖZET Toplumların varlığını, kalkınmasını, sosyal ilişki lerin kurulmasını ve sürdürülmesini sağlayan en önemli ol gulardan bir eğitimdir. Kişinin okul yaşamından sonra, iş te bilgi eksikliği, deneyim noksanlığı, beceri zayıflığı, adaptasyon zorluğu çektiğinde, kurumlar da yeni teknoloji den yararlanarak prodüktivitelerini arttırmak, maliyetleri ucuzlatmak İstediklerinde hizmet içi eğitim kaçınılmaz ol muştur. Bu zorunluluk kalkınma planlarına ve yasalarına-44- girmiştir. Kurumlarda da uygulamalara gün geçtikçe artmış tır. Bu çalışmada Sirkeci Merkez PTT görevlilerinin kendi görüşleri açısından yabancı dil öğrenmeye yönelik etkinlik lerinin belirlenmesi ve yabancı dile ilişkin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını saptamaya çalışılmıştır. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, yabancı dil ve hizmet içi eğitim, kalkarıma planları ve ya salardaki hizmet içi eğitim, kurum, birey, ekonomik ve top lum açısından probleme yer verilmiştir. İkinci bölümde, araştırmanın yöntemi, evren ve ör neklemi, bilgi toplama araçları, uygulama, istatistiksel yöntemler ele alınmıştır. üçüncü bölümde, araştırmada elde edilen bulgular ve bulgulara dayanılarak yapılan yorumlara yer verilmiştir. Dördüncü bölümde, bulgulara kadar olan kısmın öze ti »bulgulara dayanılarak yapılan yargı ve öneriler yer al maktadır. Bu araştırmada PTT görevlilerinin yabancı dile iliş- kin bilgi düzeyleri ve yabancı dil hizmet içi eğitim ihti yaçları saptanmaya çalışılmaktadır. Araştırmada bulgu ve yorumların verilişinde şu sıra izlenmektedir. A. PTT Görevlilerinin kişisel özellikleri ile ilgi li bulgular-45- B. PTT Görevlilerinin yabancı dile yönelik etkin likleri ile ilgili bulgular C PTT Görevlilerinin yabancı dil düzeyleri ve hiz met içi eğitim ihtiyaçları ile ilgili bulgular A. PTT Görevlilerinin Kişisel Özellikleri Bulgular PTT görevlilerinin yüzde 80 'inin `18-35` yaş grubunda toplandığını göstermektedir. PTT görevlileri nin yüzde 48» inin kadın, yüzde 52» s inin erkek olduğu anla şılmaktadır. Meslekte hizmet süresi yönünden PTT görevli lerinin yüzde 73'u `0-5` ve `6-11` yıl arası kıdemli olup, yüzde 83 'ünün eğitim düzeyinin ortaöğretim mezunu olduğu ortaya çıkmaktadır. Deneklerin yabancı dil düzeylerinin sadece ortaöğrenimde verilen yabancı dil düzeyi ile sınır lı olduğu ani aşılmaktadır o B` PTT Görevlilerinin Yabancı Dile Yönelik Etkinlikleri PTT görevlilerinin yüzde 77' si yabancı dil bilgi lerini okulda kazandıklarını belirtmektedir, öte yandan de neklerin yüzde 89'unun yabancı dil yeterlik sınavına ka tılmadığı anlaşılmaktadır. Bulgulardan görevlilerin yüzde 72'sinin yabancı dil programlarına devam etmedikleri anla şılmakta olup, yabancı dille ilgili bilgilerini geliştirme konusunda bir çaba göstermedikleri saptanmaktadır. Denek lerin yüzde 88 'inin yabancı dil öğrenmeye duydukları ge--46- reks inmenin, görevlerinde yabancı dil bilmeye duydukları ihtiyaçtan kaynaklandığı ortaya çıkmaktadır. Bulgular, ya bancı dil öğrenme konusunda PTT görevlilerinin % 88' i, ça lıştıkları kurumun hiç bir katkısı olmadığını ifade etmek tedir. C. PTT Görevlilerinin Yabancı Dil Düzeyleri ve Hiz met İçi Eğitim İhtiyaçları Bulgular, PTT görevlilerinin yüzde 10 'unun ya bancı dil bilme düzeyinin yeterli, yüzde 24'ünün, orta, yüz de 66 'sınan yetersiz olduğunu göstermektedir, PTT görevlile rinin en az yüzde 80* inin yabancı dilde esas olan okuma, anlama, konuşma ve yazma konusunda bilgilerinin yetersiz olduğu ve hizmet içi eğitime ihtiyaçları olduğu bulgular dan anlaşılmaktadır. Deneklerin yüzde 90 »ı yabancı dil dü zeylerinin yabancılarla iletişim kurabilme açısından yeter siz olduğunu ifade etmektedir. PTT görevlilerinin yabancı dil düzeylerinin ortaöğ renimde verilen yabancı dil düzeyi ile sınırlı olduğundan, yabancı dil düzeylerinin yetersiz oluşu, görevleri sırasın da yabancılarla olan iletişimlerinde yetersiz olmaları açı sından sorunlar yaratabilir. Kurumun hizmet içi eğitim faa liyetlerini yürüten PTT eğitim merkezi, yabancı dile iliş kin hizmet içi eğitim programlarının sayısını arttırıp, daha çok sayıda personelin yararlanmasını Bağlıyacak şe kilde, çalışmalarım ülke düzeyinde yaygınlaştırabilir.
Collections