The Comments of EFL teachers on preparing achievement tests and an analysis of a sample test (a study at the Engineering Faculty of Anadolu University)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Son yıllarda İngilizce dil testlerinde bazı önemli gelişmeler görülmektedir. Bunun sonucunda da testlerin öğretime olan yoğun etkisi yeni bir önem kazanmıştır. Bunun doğal sonucu olarak da her yabancı dil öğretim programında uygun İngilizce standartları saptayabilmek ve öğrencilerin gereksinimleri çerçevesinde başarıyı tam olarak ölçebilmek için daha etkin testlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle bu çalışma Anadolu Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesinde uygulan makta olan İngilizce test sistemi ile ilgili olarak aynı fakültenin İngilizce öğretim elemanlarının görüş lerinin değerlendirilmesini kapsamaktadır. Bu çalışmayla elde edilen bulguların Mühendislik-Mimarlık Fakültesinde uygulanmakta olan testlerin geliştirilmesine katkıda bulunacak bazı öneriler sağlayacağı varsayılmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde yabancı dil testlerinin önemine değinilerek bazı test tanımları, mevcut prob lemler ve çalışmanın amacı verilmiştir. İkinci bölümde ise çalışmayla ilgili kaynak taraması yer alır. Üçüncü bölümde araştırma yöntemi belirtilmiştir. Dördüncü bölümde ise bulgular yer almaktadır. Bu bölümde elde edilen bulgular, Mühendislik-Mimarlık Fakültesindeuygulanmakta olan İngilizce dil testlerinin uygunluğu konusunda İngilizce öğretim elemanlarının farklı görüş lere sahip olduklarını göstermiştir. Son bölüm olan beşinci bölümde ise bulguların yorumu ile ileriye yönelik araştırmalar için bazı öneriler yer almaktadır. vı ABSTRACT Recent years have witnessed a number of important developments in English language testing. Consequently, the potential influence of testing on teaching has assumed a new significance- As a natural result of this, there is a growing need for more effective testing to establish appropriate standards of English and to measure accurately student performance with respect to them in every language instruction program. That's why, this thesis focuses upon the assessment of teachers' opinions on the present English language testing system at the Faculty of Engineering, Anadolu University. The main assumption of this study is that the findings will help to establish some suggestions for more feasible ways of increasing facility in language testing at the Faculty of Engineering. The first chapter introduces background to the problem by pointing out the importance of language testing issue together with the purpose of language testing, some definitions of language tests, the problems that exist and the aim of the study. Chapter II reviews literature relevant to the study. In Chapter III, the research method is explained. Chapter IV includes the results of analysis. In this 111chapter, the findings determined that the subjects do not agree with each other on the appropriateness of English language tests administered at the Faculty of Engineering. In the last chapter, Chapter V, the discussion over the research results and some suggestions for further studies are presented. IV
Collections