Televizyonda okul öncesi çocuklara yönelik Susam Sokağı programı: İçerik ve biçim yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, okulöncesi çocukların gelişimine yönelik örnek bir program olan `Susam Sokağı`nı biçim ve içerik yönünden inceleyen bir çalışmadır. Araştırmanın ilk bölümünde kuramsal bir çalışma yapılmıştır. Çocuğun gelişimi ve okulöncesi eğitim, genel özellikleriyle incelen mektedir. Araştırmanın kuramsal bölümünün ikinci önemli yönünü ise, televizyon ve çocuk etkileşimi oluşturmaktadır. Bu bölümde TRT çocuk yayınları ve dünyada yayınlanan `Susam Sakağı` programları ele alın maktadır. Kuramsal bölümün sonunda araştırmanın; sorunu, amacı, -¦ önemi, sayıltıları ve sınırlılıkları ortaya konmuştur. Araştırmanın ikinci bölümünde yöntemi ve teknikleri verilmek tedir. Araştırmanın evrenini `Susam Sokağı` programının 130 bölümü oluşturmaktadır. Örneklemini ise tesadüfi olarak alınan 5 Aralık 1989 ile 21 Aralık 1989 tarihleri arasında TRT televizyonundan video kasetlere kaydedilen 13 bölüm meydana getirmektedir. Araştırmanın bulgular ve yorum kısmında 13 bölüm, gelişim he defleri açısından incelenmiştir. Programın biçim ve içerik inceleme- si yapılarak; her bölüm stüdyo, dış çekim ve animasyon (çizgi film- kukla) çekimleri olarak ele alınmıştır. Çocuğun gelişimine yönelik hedefler (bilişsel, sosyal, sağlık) her programda belirlenmiştir. Bi lişsel gelişim hedefleri üzerinde önemle durulmuştur. Bulgular ve yorum bölümünün ikinci kısmında, stüdyo bölümündeki kahramanların içerik irdelemesi yapılmıştır. Bu kahramanlarla çocuklara hangi eğit sel mesajların aktarılmak istendiği belirlenmiştir.Araştırmanın son bölümünde; özet, yargılar ve önerileri veril mektedir. `Susam Sakağı` programı gibi okulöncesi çocuklara yönelik programların artırılması gereklidir. Bu programın genelde başarılı olduğu söylenebilir. Ülkemizde okulöncesi çocuklara yönelik yerli yapımların hazırlanması önemlidir. `Susam Sokağı` bu konuda örnek bir program olacaktır. This research is the study which examine the simple program, directed to the development of the preschool children, `Sesame Street` in the view of form and content. In the first part of the research a theoristical study has been düne. Children development and preschool education is being examined in general characteristics. The second important view of the theoretical part of the research is influence between child and television. In this part, children programmes broadcasted by TRT and `Sesame Street` programmes broadcasting on the world are being held. In the end of the theorotical part, the problem, aim, importance, hypothesis, and limitations have been given. In the second part, methodology and technique of the research have been given. Universe of research is 130 parts of `Sesame Street` series. Sample is the 13 programmes recorded from TRT broadcasted programmes between the dates December, 5, 1989 and December 21,1989 in a chance. In the invention and comment sections of the research 13 parts of series have been examined in the view of development targets. Examining the form and content of the program, every part of the series have been had in the view of outside shooting and animation. Targets directed to child development (archaic, social, health) determined in each parts. Archaic development targets have been held in importance. In the second part of this section, characters in the studio shootings have been examined. Educational messages given to children have been determined.In the last part of the research, summary, decisions and proposal have been given. Number of the programmes like `Sesame Street` must be growth up. It can be said the serial is succesful. Production of native programmes, direted to children, is important. `Sesame Street` programmes will be the sample.
Collections