İşitme engelli öğrencilere programlı öğretim yöntemiyle matematik öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BÖLÜM IV ÖZET, YARGI VE ÖNERİLER Özet Araştırmanın bu bölümünde, önceki bölümlerin özeti, araştırma bulgularına dayalı olarak ulaşılan yargı ve önerilere yer verilmiştir. Araştırmanın amacı, işitme engelli öğrencilere matematik öğretiminin programlı öğretim yöntemiyle gerçekleşip gerçekleşmiyeceğini saptamaktır. Bu genel amaca bağlı olarak, farklı eğitim ortamlarında öğretim gören Sağırlar Olculu ve İÇEM'de bulunan öğrencilerin, matematik öğrenimlerinde programlı öğretim yönteminden yararlanma düzeyleri arasında fark olup olmayacağı belirlenmek istenmiştir. Ayrıca programlı öğretim yönteminin tanıtılması, uygulamalarda başarılı sonuçlar alınabilmesi için ne gibi çalışmalara, düzenlemelere gereksinim duyulacağı gözlenmek istenmiştir. Bu araştırmada grupların başarılarını değerlendirmede kullanılan araçların geçerliliği ve güvenirliği olduğu varsayılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, denek sayısı, sunuları içerik, kullanılan programlı materyal, değerlendirme süreci ve zaman bakımından 5556 belli sınırlılıklara bağlı bulunmaktadır. Aynı zamanda bar önlem olarak araştırmada sıkça geçen terimler, farklı anlam ve değişik yorumlara neden olmaması için `Tanımlar` başlığı altında açıklanmıştır. Araştırma kapsamında Sağırlar Okulundan 17, ve İÇEM' den 8 öğrenci olmak üzere toplam 25 öğrenci bulunmaktadır. Programlı materyal geliştirilmesi hazırlık, yazma ve deneme olarak üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Hazırlık aşamasında ilk olarak programlanacak konunun seçimi yapılmış, konuya ilişkin amaçlar, ön ve son testler hazırlanmış, işlenecek konunun içerik analizi yapılmıştır. Hazırlık aşamasındaki bu çalışmalar yapıldıktan sonra, programlı materyalin doğrusal programlama modeline göre yazımına başlanmıştır. Konuya ilişkin materyal, taslak olarak hazırlandıktan sonra öğrenci grubundan alınan öğrenciler üzerinde deneme yapılmıştır. Bu denemede öğrencilerden elde edilen verilere göre taslak materyale son biçim lenmiş ve çoğaltılmıştır. Araştırmada programlı materyali hazırlarken 1988-1989 ders yılında izlenen Ortaokul 2. sınıf matematik ders kitabından yararlanılmıştır. Hazırlanan programlı materyal 99 maddeden oluşmuştur. Konuyla ilgili programlı materyal verilmeden önce `sontest`, gruba `ilktest` olarak verilmiştir. İlk test uygulamasından sonra gruba programlı materyal ve karton` levhalar dağıtılmış, gerekli açıklamaların57 ardından, öğrenciler materyalle çalışmaya başlamışlardır. Konunun incelenmesi tamamlandıktan sonra gruba sontest uygulanmıştır. Verilerin analizi şu sıraya göre gerçekleştirilmiştir. 1. Sağırlar Okulu ve İÇEM öğrencileri bir grup olarak ele alındığında, bu gruba ilişkin öntest-sontest puanlarının aritmetik ortalamaları arasındaki farkın anlamlılığının karşılaştırılması, 2. İÇEM grubu ile Sağırlar Okulu 'grubunun öntest puanlarının aritmetik ortalamaları arasındaki farkın anlamlılığının karşılaştırılması. 3. İÇEM grubu ile Sağırlar Okulu grubunun sontest puanlarının aritmetik ortalamaları arasındaki farkın anlamlılığının karşılaştırılması. Araştırmada elde edilen başlıca sonuçlar şunlardır: 1, İÇEM ve Sağırlar okulunda öğrenim g-ören işitme engelli öğrencilere `programlı eğreti.)` yöntemiyle matematik öğretilebileceği, 2. İÇ£M ve Sağırlar Okulu öğrencilerinin `programlı öğretim` yöntemiyle matematik öğretiminden aynı düzeyde yararlanabildikleri belirlenmiştir. Yargı özel eğitime muhtaç çocuklar sınıfına giren işitme engelli öğrencilerin, matematik öğretiminde `programlı öğretim` yönteminin katkısını test etmeye 3 of; the research': Mathematics Throgh Programmed Teaching ods !?or Hearing Impaired Children. T&e objektive of this study is to determine whether it is sible to teach the hearing handicapped students mathematics oughf programmed teaching methods. On the hasis of this general ektajve the students of `Sağırlar Okulu` and `İÇEM` having different cation media were studied to find out to what extent they profit >m mathematics through this programmed teaching method. 17 students from `Sağırlar Okulu` and 8 from `ÎÇEM` totaly 25 udenffcs have been included in the study. (The development of programmed material has been carried out i three steps as those of `preparation`, `writing` ant `tests` in le preparation step the plot to be programmed was chosen^ and the ale-want objektives, initial and final tests prepared and the subject atter analysed» After the studies of preparation phase the program- ted material was started. To be written, in accordance with the linear >rogramming model. After being' preapared as a rough draft those from bhe student group were tested. In this test due to the data obtanied frorâf students the rough draft completed and multiplied. In the study while prepaning the programmed material the 198Ş-1989 text book of mathematics of 2 grade of secandary schools has been used as a source. The programmed material propaoed consists of f99 articles. Before giving the relevant programmed material the group was gi^-en the final test as the initial one. After the implementation of the first test the final group was handed in card board eharts, after the necessary instructions, the students started to work with the material. After the issue being studied in details the final t group was given the test.Dafte analysis is as follows, İ, On taking the students of Sağırlar Okulu and ÎÇEM as a ingle (group, the comparison of the dif fence between the aritmatio leans pf the initial and final tests of the group. Î.Conparing the significance of the differance between the aritmeftic means of the initial tests taken `by the two groups of Sağırlar Okulu and ÎÇEM i 3. Comparing the sigrificance of the difference between the aritmi tic means of the final teste taken by the two groups of Sa- ğırlajc Okulu and ÎÇEM CONOIİUSION l.The hearing handicapped students of ÎÇEM and Sağırlar Okulu can lf>e taught mathematio through programmed teaching method. 2. The students of İÇEM and Sağırlar Okulu were abserved to have benefitted equally maths lessons through programmed teaching method.*
Collections