19.yüzyıl sonrası Avrupa resminde deformasyon
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada, 19. yy. sonrası Avrupa Figüratif resminde deformasyon konusu incelenmiştir. Deformasyon sanatçının çevresinde algıladığı nesne ve figürlerin sanat yapıtında görülen nesne ve figür biçimleri haline getirilmesi ile ilgili işlemdir. Resimdeki deformasyon, bir nesne ya da varlık biçiminin, resimsel biçimler haline getirilmesi işlemidir. Bu işlemler sanatçı tarafından bizzat didinerek, kafa yorarak geliştirdin ve tereddütsüz inandığı deneylere dayanıyor. Sanatçı yarattığı deformasyonlu biçimleri, bir bütün halinde kendi konsepsiyonu çerçevesinde tablo biçimi olarak birleştiriyor. Kısacası doğasal konuları, resimsel konular, ya da motifler olarak başkalaştırıyor. Ressam modelini yalnız onun biçimi ya da kendi optik bakışı açısından değil, aynı zamanda çağının inançları, görüşleri açısından da görebilmektedir. Figüratif ressamlar yapıtlarında, kendilerine özgü olan duyguları, nesnelerden edindikleri izlenimlerle ifade etmeye çalışırlar. Her figüratif ressam biçimleri deforme eder ama, kendi tarzında. ABSTRACT In this study, deformation in Auropean figurative painting, after 19th century, was focused. Deformation is a process in which the artist transformes the objects and figures he perceives around him, into the objects and figures as the characteristics of a work of art. Deformation in painting is to make the shape of an object or being figurative forms. These processes depend on the experiments conducted by the artist who uses very much effot and studies tactfully. The artist combines the deformated figures as a whole in the framework of his own conception in the form of a painting. In brief, he changes the natural thornes as painting themes or motives. The painter is able to see his model not only in terms of his own form and optical point of viewbut also in terms of the beliefs and mental i ti es of hi s age. In their works of art, figurative painters, try to express the feelings of their own together with the impressions they gained from the objects Each figurative painter uses deformations, but everybody has his own style.
Collections