İlkokullarda fen eğitimi teknolojisi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, ilkokullarda öğretmenler tarafından gerçekleştirilen fen eğitimi teknolojisi uygulamaları ve öğretmenlerin bu uygulamalar konusundaki görüş ve önerileri ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma, 1992-1993 öğretim yılında, örnekleme alınan 21 ilkokulda ki 142; 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin yargısal verilerinin değerlendirilmesi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Eskişehir İl merkezindeki ilkokulların 4. ve 5. sınıflarında görev yapan öğretmenlerin, 1992-1993 öğretim yılına ilişkin görüşleriyle sınırlıdır. Bu çalışma, tarama modelinde desenlenmiştir. Verilerin toplanmasın da anketten yararlanılmıştır. Veri toplama aracı, ilgili alanyazın taranarak ve ilgili uzmanlara danışılarak, araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Anket; 1.) Kişisel Bilgiler, 2.) Fen Bilgisi Dersinin İşlenişi ve Fen Eğitimi Teknolojisi Uygulamalarına İlişkin Görüşler, olmak üzere iki bölümden oluşmuştur. o Verilerin analizinde frekans, yüzde, X (kay kare), C (contingency) katsayısı kullanılmış ve anlamlılık düzeyi olarak da.05 alınmıştır. Yapılan veri analizlerinden sonra şu sonuçlara varılmıştır: 1. Öğretmen görüşlerinden elde edilen verilere göre, i I koku Hardaki fen eğitimi teknolojisi uygulamaları yeterli düzeyde değildir. 2. Öğretmenler, fen eğitimi teknolojisi uygulamaları için okullarında ki fiziksel olanakları, ders araç-gereçlerini, görsel-işitsel araçları yetersiz bulmaktadırlar. Öğretmenlerin büyük bir bölümü (%80.0), İl Eğitim Araçları ve Donatım Merkezi'nden `yeterince` yararlanamamaktadır. vıı SUMMARY In this study, the educational technology applications in science courses in primary schools and the views and proposals of teachers about those applications were tried to put forward. The study was carried out through the evaluation of judgemental data supplied from 142 4th and 5th grade instructors who were included in the sampling in 1992-1993 academic year. This study is limited to the teachers' views about 1 992-1 993 academic year who have been working in the primary schools of 4th and 5th grades in Eskişehir province centre. The study was designed as survey model. In collecting the data a questionnaire was used. The data collecting tool was impoved by the researcher through reviewing the related literature and consulting related experts. The questionnaire consists of two sections of; 1.) Individual Infor mation and 2.) the Instructional Procedure of Science Course and Views on Educational Technology Applications in science courses In the analysis of the data, frequency, percentage, X2 (Chi square), contingency coefficient, were used and the significance level was conside red as 05. The following results were derived after the analysis of the data: 1. According to the data obtained from teachers' views, the educatio nal technology applications in primary schools are not in the desired level. 2. The teachers do mot adequately make use of both the phsical facili ties, course materials-devices and audio-visual materials for educational technology applications in science courses. Most teachers, approximately 80%, can not henefit from the facilities of Center of Educational Materials and Equipment. VII
Collections