Günümüz Türk figüratif resminde devinim
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET `Günümüz Türk Figüratif Resminde Devinim` adlı Yüksek Lisans tezinde, toplumda endüstriyel teknolojinin egemen olduğu hızlı yaşama çağının, sanatçıyı nasıl etkilediği, bunu sanatına nasıl yansıttığı 2ü. yüzyıl sanatındaki evrelerle birlikte, günümüze taşınmasına ve günümüz Türk figüratif resim eğilimlerinin bu çağın hızlı yaşam biçimi ve hızla yükselen teknolojik boyutuyla ilişkili olarak, ne tür anlatım biçimleri arayışında oldukları araştırılmıştır. Birinci bölümde, kavram olarak devinim, Paul Klee'nin de teorilerinden yararlanılarak anlatılmaya çalışılmış, devinimin; renkde, biçimde ve bir zaman içerisinde nasıl şekillendiği irdelenmiştir. İkinci bölümde, daha çok 20. Yüzyıl Resim Sanatı' na genel bir bakış yüklenmiş, ve bu yüzyılda, devinimi temel bir çıkış noktası olarak benimseyen üç oluşumdan örnekler verilmiştir. Üçüncü bölümde ise; Türkiye'de, resim sanatının gelişim sürecinin devingen değerleri olarak, sanatsal gelişme kavramının düşünülmeye başlandığı cumhuriyet döneminden günümüze kadarki gelişim çizgisi genel bir çerçevede incelenmiş ve bu dinamik yapılanma içerisindeki sanatçılarımızdan örnekler verilmiştir. ABSTRACT This thesis study called `Today's Turkish Figurative Painting` is the age of `fast living` of endustrial technology affects an artist's life and his works. Besides, the phares of 20m century art which is transfered to today, today's Turkish Figurative Drawing tendeneses and exspression forms related with rising technologic dimension are researched. In Chepter 1, the notion of `motion` has been explained through Paul Kleen's theories; and how motion has been formed in the course of time, shape and in colors. In Chepter 2, three major happenings which accept `motion` as the starting point has been mainly discussed in the frame of 20tn century's painting. In Chepter 3, the motinal development process of Turkish Painting Art beginning from the republic period up to now has been Studied in a general view; and the artist who belonged to this period has been presented.
Collections