La Description des procedes explicatits de l`enseignant dans l`enseignement des pronoms complements
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ ADILLARIN ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMENİN KULLANDIĞI AÇIKLAMA TEKNİKLERİNİN BETİMLENMESİ Canan KARADAĞ Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2001 Danışman: Prof.Dr. Gülnihal GÜLMEZ Bu çalışma betimsel yönteme göre desenlenmiştir ve öğretmenin dilbilgisi dersinde açıklama tekniklerini hangi sıklıkta kulandığını ve dersin bölümlerine.göre dağılımını ortaya koymayı amaçlamıştır. Veriler Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı birinci sınıf öğrencilerinin ve bu- kurumda çalışan, anadili fransızca olan bir öğretmenin 1999-2000 öğretim yılında yaptıkları dilbilgisi dersi teybe kaydedilerek elde edilmiştir. Kayrtlar adıflartn işlendiği toplam 120 dakika sürelik bir üniteyi kapsamaktadır. Kayıtlardan elde edilen ham verilerin transkripsiyonu yapılmış ve öğretmenin kullandığı açıklama teknikleri sayılarak frekansı alınmıştır. Giriş bölümünde konuya genel bir bakış ve çalışmanın amacı yer almaktadır, ikinci bölümde ise yabancı, dil. öğretim yöntemlerinde, diJbilgisinin yeri ve önemi ve dilbilgisi öğretiminin temel kavramları ele alınmıştır. Üçüncü bölüm elde edilen verilerin sunulmasına ve yorumlara ayrılmıştır. Dördüncü bölümde ise sonuç yer almaktadır. Ill ABSTRACT This study was designed considering the descriptive method and aimed at bringing forward how frequently the teacher uses the explanation techniques and the distribution of these techniques according to the parts of the course. The data were gathered from first year learners of Anadolu University Education Faculty French Language Teaching (F.L.T.) Department. The.data were also collected by one of the native French speaker teacher in the F.L.T. department in the 1999- 2000 academic year trough recording the pronouns which was thought in the session of 120- minute grammar course. The transcription of raw data were obtained and the frequency was calsulated by detecting the explanation techniques used by the teacher. In the introduction chapter the general view and the purpose of the study were presented, in the second chapter the place and the importance of the grammar in foreign language taeching and the major concepts of grammar teaching were discussed. The third chapter covered the. presentation and the discussion of the data. As for the fourth chapter, the result of the study was brought forward.
Collections