Sanat eğitiminde yaratılığın sanat derslerine yansıması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ SANAT EĞİTİMİNDE YARATICILIĞIN SANAT DERSLERİNE YANSIMASI Oya YILMAZ Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2001 Danışman: Yrd.Doç. Metin İNCE Eğitim sistemimizin önemli sorunlarından biri de sanat eğitimi derslerinde yaratıcılığın gelişimine yeterince önem verilmemesidir. Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin hızla yaşandığı günümüzde yeniliğe açık, esnek, olayları farklı açılardan görebilen ve sorunlara, değişik yaklaşımlar getirebilen yaratıcı kişilere ihtiyaç duyulmaktadır. Yaratıcılığın ortaya çıkabilmesi ve gelişebilmesi için uygun ortamların hazırlanması gerekir. Eğitim sistemimizde son yıllarda bilime ağırlık verilerek sanat eğitimine gereken ağırlığın verilmediği, yaratıcılığın engellendiği düşünülmektedir. Oysa bilim ve teknoloji düşünme ve sanatla bütünleştiği oranda toplumun ilerlemesi sağlanabilir. Bu nedenle çalışmada sanat eğitimi programlarında yaratıcılığın engellenip engellenmediği araştırılmaya çalışılmıştır. Bu araştırmanın amacı: Türkiye'deki İlköğretim Okullarındaki sanat eğitiminde yaratıcılık etkinliklerinin genel bir değerlendirmesi yapılarak ilköğretim öğrencilerinde yaratıcılığa ket vuran problemleri saptamaya çalışmaktır. 2000-2001 öğretim yılında Eskişehir ilinde bulunan Mehmet Akif Ersoy ve Çağdaş İlköğretim okulu l.,2.,3.,4.,6.,7. sınıf öğrencileri araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Veri toplamak için önce kaynak tarama yöntemi kullanılmış, daha sonrada Mehmet Akif Ersoy ve Çağdaş ilköğretim okullarındaki öğrencilere eleman olarak verilen ağaç, ev, kuş formları çalıştırılarak elde edilen resimler verileri oluşturmuştur. Araştırma sonunda sanat eğitimi derslerinde yaratıcılığın engellenmemesi için çocuğun çevresindeki uyaranların zenginleştirilmesi, değişik teknikler kullanılarak öğrenim ortamını zenginleştirilmesi ve özgür bir ortam hazırlanmasına yönelik bir takım öneriler getirilmeye çalışılmıştır. MASTER'S THESIS ABSTRACT REFLECTION OF CREATIVITY IN ART EDUCATION ON ART LESSONS OYA YILMAZ FINE ARTS EDUCATION DEPARTMENT ANADOLU UNIVERSITY EDUCATIONAL SCIENCES INSTITUTE CONSULTANT : Metin İnce, PhD One of the important problems in our education system is not to give enough attention to the development of individual creativity in art lessons. In today's world, where there are rapid scientific and technologic advances, we need individuals who are open to new developments, flexible, can analyses daily events from differents perspectives, and come up with diverse approaches to the daily problems. There needs to be suitable environments to bring creativity onto surface. In recent years, there has been a tendency to give importance to science and art has been neglected, which is why creativity doesn't develop in individuals. But it is only when science and technology is combined with art that society can advance. Therefore, in this study it has been researched whether creativity is hindered in art education or not. The aim of this stuy is to determine the problems which impede creativity in primary school students by evaluating creativity activities in art education in the primary schools of Turkey. The sample group of this study is 1,2,3,4, 6 and 7 classes of Mehmet Akif Ersoy and Çağdaş Primary Schools in Eskişehir during 2000-2001 semester. To conduct the research, first of all, related literature has been surveyed and then the students have been given such object forms as tree, house, bird to paint and the pictures obtained have formed the data group. In the conclusion part of the research, some suggestions have been made as to how creativity isn'r impeded in art education, how the stimulants around the students can been enriched, how the learning environment can be modified and a free environment can be prepared for students.
Collections