Çevirimiçi bir destek olarak sunulan iktisada giriş dersinin öğrenci memnuniyeti üzerine etkisi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesinde bir uygulama örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ OZU ÇEVRİMİÇİ BİR DESTEK OLARAK SUNULAN İKTİSADA GİRİŞ DERSİNİN ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİNDE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ Zeliha Şenel Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ağustos 2003 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Murat Ataizi İletişim teknolojilerindeki hızlı gelişme ve bunun sonucu olarak üretilen bilgiye çok hızlı erişilebilmesi, eğitim sistemlerini de etkilemektedir. Okula devam edemeyen bireyler yanında, yaşam boyu eğitim alma isteği, uzaktan eğitim modellerinin dünyada önem kazanmasına neden olmaktadır. Uzaktan eğitim modelinde eğitimci ile öğrenciler aynı mekanda olmadığından iletişimi sağlamak amacıyla farklı ortamlardan yararlanılarak eğitim etkinlikleri sürdürülmektedir. Internet ve World Wide Web (www) eğitim amaçlı olarak kullanılan en yeni teknolojilerden biridir. Bu çalışmanın temel amacı, iletim ortamı olarak televizyon ve basılı materyaller kullanan bir uzaktan eğitim dersinin, web destekli olarak teknik ve pedagojik yönden nasıl tasarımlanacağını ve hazırlanan tasarıma ilişkin öğrenci memnuniyetini belirlemektir. Araştırmada, öğrencilerin hazırlanan web destekli eğitim sitesine yönelik memnuniyetini belirlemek amacıyla Likert ölçeğine uygun bir anket formu geliştirilmiştir. Çalışma sonunda yapılan değerlendirmeler, web tasarım ilkeleri dikkate alınarak hazırlanmış bir web destekli eğitim sitesine ilişkin öğrencilerin genellikle memnun olduklarını göstermektedir. Öğrencilerin memnuniyetlerini olumsuz yönde etkileyen en önemli unsurlardan biri, Internet erişim sorunlarıdır. ABSTRACT Effect of a Web Support System of `Introduction To Economics` to the Student Satisfaction: A Sample Application in Anadolu University Open Education System Zeliha Şenel Division of Distance Education Anadolu University Institute of Social Sciences, August 2003 Advisor: Yrd. Doç. Dr. Murat Ataizi Advancements in communication technologies and spread of knowledge over Internet have caused an impact on educational systems. Increase in the population of non- traditional students and demand for life-long education have emphasized the importance of distance education systems. In this mode of education, communication between teachers and learners is provided over different media since they are not in the same geographical locations. Internet and World Wide Web (www) are among the newest technologies utilized in the area of education. The main purpose of this study is to design a web based support system for a lecture which is currently given in a distance education program based on television and printed materials. In the design process, technological and pedagojical properties of hyper media are observed. Student satisfaction as a measure of perceived learning is also determined. In this study, in order to determine the student satisfaction for the designed web support system, a survey in Likert scale is developed. Survey results show that students are generally satisfied with the educational web site. The most important factor that affects the students' satisfaction negatively is determined to be Internet access problems. Ill
Collections