Başlangıcından günümüze radyo ve radyo reklamcılığı, Türkiye`de yerel radyo istasyonlarının reklam aracı olarak kullanışı, sorunları ve model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Başlangıcından Günümüze Radyo ve Radyo Reklamcılığı, Türkiye'de Yerel Radyo İstasyonlarının Reklam Aracı Olarak Kullanılışı, Sorunları ve Model Önerisi Hüseyin Altunbaş Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Haziran 2003 Danışman: Prof. Dr. İlhan Ünlü En eski kitle iletişim aracı olarak radyo değişen medya yapılanmasında hala önemli bir yere sahiptir. Bu etkisine karşın radyo şimdiye kadar teknik, programcılık ve hukuki yönlü olarak incelenmiş reklam aracı olma yönü hep geri plana itilmiştir. Bu sebeple çalışmanın Birinci Bölümünde radyonun reklam aracı olarak kullanımı radyo yayıncılığının başladığı yıllardan başlayarak günümüze dek incelenmiştir. İkinci Bölümde reklam aracı olarak radyo istasyonlarının yönetim, teknik, program, yayın akışı, reklam ve promosyon faaliyetleri ve reklam bölümlerinin yapışma göre özellikleri incelenmiştir. Üçüncü Bölüm radyo reklamlarının hazırlanması, kaydedilmesi ve medya planlaması doğrultusunda yayınma kadar geçen aşamaları değerlendirilmiştir. 1994 yılında itibaren özel radyoculukla birlikte sayısı da artan yerel radyolar, RTÜK kayıtlarına göre toplam radyo sayışırım yaklaşık yüzde 90 'mı (yüzde 87,9) oluşturmaktadır. Bu yüksek orana karşılık yerel radyoların reklam potansiyellerini etkin bir şekilde ortaya koydukları ve örgütsel yapılandırma içine girdiklerini söylemek mümkün değildir. Bu sadece yerel radyoların çözebilecekleri bir sorun olarak değerlendirilmemelidir. Türkiye'de yerel radyo dışında genel radyo yayıncılığının çözmesi gereken sorunlar vardır. Bu sorunların çözülmesi yerel radyonun reklam gücüne olumlu yansıyacak ve reklam aracı olarak etkin bir yapıya kavuşabilecektir. Tezin uygulama bölümü olan Dördüncü Bölümde, Türkiye'de yerel radyoların mevcut durumları incelenmiş ve reklam alma ve yayınlama sürecinin işleyişi reklam verenler ve aracıların (reklam ajansları, radyo reklam ajansları ve medya şirketleri) bakış açılarıyla değerlendirilmiş ve model önerilmiştir. Radio and Radio Advertising From The Very Beginning To The Present, The Use Of Local Radios In Turkey As An Advertising Medium, Their Problems And A Suggestion Of Model Hüseyin Altunbaş Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Haziran 2003 Danışman: Prof. Dr. İlhan Ünlü Radio is one of modern civilization's early forms of electronic communication, and it holds an important place in developing media structure. So far it had been examined aspects of technics, programme and law but aspect of ad medium of radio has underexamined. Nevertheless first part of this study has been examined using side of radio of being ad medium in history both radio broadcast history and radio advertising. In second chapter radio stations have been studied as ad medium of radio which of administration, technics, programme, broadcasting schedule, advertising and promoting activities and structure of ad department. Third chapter have been evaluated phases of preparing, recording and broadcasting toward media plamiing of radio ads. Since 1994 local radio stations have increased that according to RTÜK records it is approximately percent of 90. In spite of this high proportion it is not possible to being efficient of advertising potantial and organization structure of local radios. It should not evaluated as problem of radios will be able to solve itself. There are problems of radio broadcasting must be solve out of local radios in Turkey. The solving of this problems will reflect ad power of local radios and able to reach to effective contraction as ad medium. In fourth chapter is being application chapter has been evaluated c urrent s ituation o f 1 ocal r adio s tations i n T urkey and a d p recessing w ith point of view ad agency and media firms.
Collections