Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim uygulamaları: Antalya Kepez Belediyesi ve Muratpaşa Belediyesi karşılaştırmalı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Demokrasinin gereklerinden biri olan yerel yönetimlerde, halkın güvenini kazanmak halka ulaşmakla ve ulaşılabilir olmakla mümkündür. Yerel yönetim denilince akla gelen belediyelerin halkla ilişkiler ilkelerini yerine getirmesi; şeffaf, dürüst ve hesap verebilir olması gerekmektedir. Vatandaş ile yönetim arasında köprü görevi de gören belediyelerin, kurumsal iletişimin amaçlarından olan; örgüt ile dış çevre arasındaki bilgi alışverişini sağlayabilmesi son derece önem taşımaktadır. Bu çalışmada, iki farklı siyasi parti tarafından yönetilmekte olan belediyelerde (Antalya Kepez Belediyesi ve Antalya Muratpaşa Belediyesi) yürütülen halkla ilişkiler çalışmalarına yönelik halkın memnuniyetini, ilçe belediye başkanları ve belediye çalışanları ile ilgili vatandaşın düşünceleri ve ilçe belediye başkanlarının halk ile ne denli etkileşim halinde oldukları belirlenmek istenmiştir. Araştırmaya konu olan iki belediyenin, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim uygulamalarına yönelik karşılaştırmalı analizi yapılmış ve bulgular değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Halkla İlişkiler, Yerel Yönetimler, Kurumsal İletişim, Antalya Muratpaşa Belediyesi, Antalya Kepez Belediyesi. In local administrations, which is one of the requirements of democracy, it is possible to gain the trust of the public by reaching the public and attainable. When it comes to local government, the first thing that comes to mind is that municipalities fulfill the principles of public relations, are transparent, honest and accountable. Municipalities, which serve as bridges between citizens and management, are the aims of corporate communication; it is extremely important for the organization to exchange information between the organization and the external environment.In this study, it was aimed to determine the satisfaction of the people about the public relations activities carried out in the central municipalities of Antalya (Antalya Kepez Municipality and Antalya Muratpaşa Municipality), the opinions of the residents about the district mayors and the municipal employees, and the interaction of the district mayors with the public. The comparative analysis of the two municipalities, involved in the research, for public relations and corporate communication practices was made and the findings were evaluated.Keywords: Public Relations, Local Government, Corporate Communication, Antalya Muratpaşa Municipality, Antalya Kepez Municipality
Collections