İnternet ortamında yabancı dil eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Internet ortamında yabancı dil eğitimi ile ilgili uzaktan eğitim ve yabancı dil eğitimi uzmanlarının görüşlerini almayı amaçlayan nitel bir durum çalışmasıdır. Araştırmada iletişim kuramlarından İletişim Ortamları Zenginliği Kuramı ile yabancı dil eğitimi yaklaşımlarından İletişimsel Dil Eğitimi'nin ilkeleri çapraz tablo yöntemiyle eşleştirilmiş ve ortak ilkeler belirlenerek bu ilkelere göre yarı yapılandırılmış anket formuyla uzman görüşleri alınmıştır. Araştırmaya Türkiye'deki bir üniversitenin Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümünden 4, yurt dışında farklı üniversitelerden uzaktan eğitim alanında uzman 4 olmak üzere toplam 8 uzman katılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre Internet ortamında yabancı dil eğitimine ilişkin 8 adet ana ve 25 adet alt tema bulunmuştur. Bu bağlamda Internet ortamında yabancı dil eğitiminde çeşitlilik, etkileşim ve etkileşimi etkileyen faktörler, bağlamsal öğrenme, iletişimsel yeterlilik, öğrenen hataları, geribildirim ve öğrenen seviyesi kavramlarının önemi ile ilgili uzman görüşleri ortaya çıkmıştır. This is a qualitative case study aiming to determine the views of the experts from distance education and English language teaching on foreign language education on the Internet. In this study, the principles of Media Richness Theory and Communicative Language Teaching were matched and common ones are extracted. According to these common principles, a semi-structured interview was constructed to find out the expert views. 4 English language teaching experts from a faculty of education ELT department of a university in Turkey and 4 distance education experts throughout the world contributed to this study.According to the research results, 8 main and 25 sub themes in foreign language education on the Internet were found. In this context, concerning the foreign language education on the Internet, the expert views are verified on the following concepts: variety, interaction and factors affecting it, contextual learning, communicative competence, learner errors, feedback and learner level.
Collections