Bilginin toplumsallaşması sürecinde teknolojinin kullanımı ve önemi: Anadolu Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, bilginin toplumsallaşması sürecinde yeni iletişim teknolojilerinin bilim insanları tarafından ne şekilde deneyimlendiğine ilişkin bir saptama yapmayı amaçlamaktadır. Bu çerçevede araştırma sürecinde iki temel kuramsal yaklaşımdan yararlanılmıştır: (1) Ağ Toplumu, (2) Bağlantıcılık. Ağ toplumu, gelişmiş iletişim teknolojileri temelinde dünya çapında oluşturulan ağlar çerçevesinde dünyanın, sosyal ve ekonomik anlamda yeniden yapılandığını, Bağlantıcılık ise öğrenmenin birincil olarak bir ağ oluşturma süreci olduğunu ileri süren yaklaşımlardır.Araştırma nitel bir durum çalışması şeklinde desenlenmiştir. Bu bağlamda, araştırmanın kuramsal temelini oluşturan yaklaşımlar doğrultusunda bir kuramsal dizey oluşturulmuş ve bu kuramsal dizeyin içeriğinden oluşturulan sorular çerçevesinde bireysel görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Daha sonra, bireysel görüşmelerden elde edilen veriler doğrultusunda bir anket oluşturularak bilim insanlarının görüşlerine başvurulmuştur.Araştırmanın sonuç ve öneriler bölümünde bireysel görüşmeler ve anket çalışmasından elde edilen veri setinin çözümlenmesi ve yorumlanmasıyla ortaya çıkan sonuçlar ve önerilere yer verilmiştir. This study aims to determine how academics experience new communication technologies in the process of the socialization of knowledge. Two theoretical approaches were utilized in this study: (1) The Network Society, and (2) Connectivism. The Network Society theory states that through the networks established throughout the world using advanced communication technologies, the world has been re-structured both socially and economically. Connectivism asserts that learning itself is primarily a process of establishing or creating a network.Research was conducted as a case study. A theoretical matrix was established based on the theoretical basis of the research, and the content of this matrix was converted into queries for individual interviews. This was followed by a questionnaire based on the data obtained from the individual interviews and conducted after the interviews to establish the opinions of scientists.The findings and conclusion of this study provide an analysis and interpretation of the data gathered from both the interviews and the questionnaires, and various recommendations are made based on the results.
Collections