Kansei mühendisliği ve akıllı cep telefonu dış görünüm tasarımı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Her geçen gün ürün çeşitliliği ve rakip firmaların artmasıyla birlikte günümüz pazarlarında müşteri istek ve beklentilerini belirlemek büyük önem taşımaktadır. Üretici firmalar bu pazarlarda kendi ürünlerini müşterilere satabilmek için onların duygu ve hislerine en uygun ürünü üretmek zorundadırlar. Kansei mühendisliği, kullanıcı duygu ve hislerini belirleyerek bu duygu ve hisleri tasarım sürecine dahil etmek için kullanılan bir metodolojidir.Bu çalışmada, akıllı cep telefonu tasarımında kullanıcı hislerini analiz ederek tasarım surecine dahil etmek ve görsel algıya göre tasarım niteliklerinin düzeylerini eniyilemek üzere bir yaklaşım önerilmiştir. İlk aşamada kullanıcıların 16 farklı cep telefonunu, görsel algıları ölçmede kullanılan 10 Kansei kelimesine göre 5'li anlamsal farklılıklar ölçeğinde değerlendirmeleri istenmiştir. Elde edilen verilerden kullanıcıların tercih puanlarına göre Kansei kelimeleri ile tasarım parametreleri arasındaki ilişki Kategorik regresyon analizi ile araştırılmıştır. Bulunan sonuçlar ile her bir kansei kelimesi için yeni bir cep telefonu tasarlanmıştır. Ayrıca tüm kansei kelimelerine verilen cevapların ortalaması alınarak `Genel Tercih` puanı oluşturulmuştur. `Genel Tercih` puanı ile tasarım parametreleri arasındaki ilişki Kategorik regresyon analizi ile incelenmiştir. Bu sonuca göre yeni bir cep telefonu tasarımı yapılmıştır.Sonuç olarak bu çalışma, kullanıcıyı ürün tasarımının merkezine yerleştirmesi ve kullanıcı isteklerini referans kabul eden ürün tasarımlarının gerçekleştirilmesi açısından üretici firmalar için büyük üstünlük sağlayacaktır. With each passing day with the increasing variety of products and competing firms to identify customer needs and expectations in today's market is of great importance. Manufacturing firms in these markets to sell their products to the customers the best products for their emotions and feelings have to produce. Kansei engineering, by identifying the emotions and feelings that user emotions and feelings involved in the design is a methodology used to.In this study; an approach was proposed to explore user senses about sink mixers and optimization of design levels for visual perceptions. In the first stage, users were asked to judge 16 different smartphone designs by using a semantic differential (SD) scale for 10 Kansei words about visual perceptions of users. According to the data obtained from the preference scores of users, the relationships between desing parameters and Kansei words were investigated by Categorical Regression Analyse. With the results, a new smartphone are designed for each Kansei words. In addition, all based on the average of responses to kansei words `General Preferences` score was created. Therelationships between `General Preferences` and design parameters were examined by Categorical Regression Analyse. According to this result, a new smartphone was designed.As a result, this study will provide a substantial advantage to the producer firms by which the user is accommodated at the center of product design and the user's requests are accepted as references to product realization.
Collections