Turizmde akıllı telefon kullanımının teknoloji kabul modeli kapsamında değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknoloji alanındaki gelişmeler tüm hizmet sektörlerinde olduğu gibi turizm işletmelerinde de etkili olmuştur. Yapılan çalışmalar, turizm işletmelerinde internet teknolojilerinin pazarlama alanında sıklıkla kullanıldığını göstermektedir. İnternet teknolojilerinin turizm pazarlamasında kullanım araçlarından biri de akıllı telefonlardır. Turizm işletmelerinin akıllı telefonlar üzerinden birtakım uygulamalarla, sosyal medya araçları yardımıyla veya doğrudan internet sitesi üzerinden bilgilendirmeler ile tüketicilere ulaştığı bilinmektedir. Bu çalışmanın amacı, turizm işletmelerinin akıllı telefonlar yoluyla gerçekleştirdikleri pazarlama faaliyetlerine ilişkin tüketici niyet ve davranışlarını teknolojinin kabulü bağlamında belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada, Açıköğretim Sistemi Türkiye Programları'na kayıtlı 546 öğrenci ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Verilerin elde edilmesinde anket tekniğinden yararlanılmıştır. Elde edilen veriler, faktör analizi, varyans analizi, t testi ve regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırmada, kullanıcıların akıllı telefonları ile gerçekleştirdikleri turizm ile ilgili faaliyetlerinde teknolojiyi kabullerinin performans beklentisi, çaba beklentisi, sosyal etki, kullanım kolaylığı, fiyat değeri, hedonik motivasyon ve alışkanlıklar boyutlarından oluştuğu belirlenmiştir. Katılımcıların davranış niyetleri ve kullanım davranışları ile yaş, akıllı telefon kullanım deneyimi, akıllı telefonda kullanılan işletim sistemi ve akıllı telefonun boyutu arasında ilişkiler saptanmıştır. Araştırmada ayrıca, akıllı telefonlar ile gerçekleştirilen turizm ile ilgili işlemlerde kullanıcıların davranış niyeti ve kullanım davranışına performans beklentisi, kolaylaştırıcı koşullar, hedonik motivasyon ve alışkanlıkların etki ettiği bulgularına da ulaşılmıştır. Technological developments have been effective in tourism companies as well as in overall service sectors. The studies demonstrate that internet technologies have frequently been used in the field of marketing among tourism companies. Smartphones are one of the tools of internet technologies that are used in tourism marketing. It is known that tourism companies reach the consumers with some applications through smart phones, with the help of social media tools or directly by informing them via the websites. The purpose of this study is to determine consumer's intent and behaviour with reference to marketing activities of tourism companies through smartphones in the context of technology acceptance. To this end, this study was conducted with 546 students of Open Education Faculty Programs in Turkey. Data were obtained by survey and tested by factor analysis, variance analysis, t test and regression analysis. In this research it is determined that in users' activities related to tourism through smartphones, their acceptance of technology comprises of the dimensions of performance expectation, effort expectation, social impact, ease of handling, price value, hedonic motivation and habits. Some relations are stated between participants' behavioural intent, usage behaviours and age, phone usage experience, the operating system that is used in the smartphone and the size of smartphone. Moreover, it has been found that performance expectations, facilitative conditions, hedonic motivations and habits have impact on users' behavioural intent and usage behaviour in the operations related to tourism which are performed through smartphones.
Collections