Küçük grup içinde akıllı tahtada aşamalı yardımla öğretimin otizm spektrum bozukluğu olan çocukların dijital oyun ve gözleyerek öğrenme becerileri üzerindeki etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocuklara küçük grup düzenlemesi içerisinde akıllı tahtada aşamalı yardımla öğretim yöntemini kullanılarak dijital oyun ve gözleyerek öğrenmenin öğretilmesi ve çalışmaya katılan çocukların ailelerinin gerçekleştirilen öğretim süreci hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü Gelişimsel Yetersizlik Destek Birimi'nden eğitim alan ve OSB tanısı bulunan 4 öğrenciyle çalışılmıştır. Bu araştırmada küçük grup içinde akıllı tahtada sunulacak aşamalı yardımla öğretimin, OSB olan çocuklara dijital oyun becerilerinin öğretilmesi üzerindeki etkililiğini değerlendirmek üzere; tek denekli araştırma yöntemlerinden `davranışlar arası yoklama evreli çoklu yoklama modelinin katılımcılarla yinelenmesi modeli` kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan öğretim paketinin OSB olan katılımcıların dijital oyun ve gözleyerek öğrenme becerileri üzerindeki etkilerini belirlemeye yönelik etkililik verilerinin yanı sıra; güvenirlik ve sosyal geçerlik verileri de toplanılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen veriler tartışılmış ve uygulamaya/ileri araştırmalar yönelik önerilerde bulunulmuştur. The purpose of the study was to investigate the effectiveness of implementation of graduated guidance presented with smart board in small group instruction on teaching, maintenance and generalization of using digital play and observational learning skills to individuals with Autism Spectrum Disorders (ASD). Besides, social validity of the study was determined by receving opinions of families of participants related to results of the study and functionality of the skills chosen. In accordance with this purpose, playing digital play and observational learning skills were taught with graduated guidance presented with smart board in small group to four children with ASD whose age range is 4-6. Multiple probe design with probe phase across behaviors repeat with the participants which is one of the single subject research models was used in the study. The findings of the study show that all of the participants have acquired the digital play skills chosen for themselves, have maintained the performance during 1th, 3rd, 5th weeks after instruction sessions and generalized with different people, settings and materials. Social validity findings of the study show that participants, families of participants where the study took place was pleased with the results of the study.
Collections