İzmir Karaburun Yarımadası gastronomi turizmi ürününe yönelik rotalarının coğrafi bilgi sistemleri ile belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda turistik tüketici davranışı kitle turizminden, özel ilgi turizmine doğru bireğilim göstermeye başlamıştır. Turistlerin kendi ilgi alanları doğrultusunda seyahatleriniplanlayabildikleri ve seyahatleri esnasında daha bireysel davranıp seyahatlerinden farklıdeneyim elde edebilmeleri bu eğilimi desteklemektedir. Bu hareketliliğin sonucu olarak,özel ilgi turizmine olan talep artış göstermiştir. İlgi alanlarının belirleyici olduğu özel ilgiturizm hareketliliğine olan talebi fark eden destinasyon planlayıcıları ve özellikle gelişmişülkeler turizm rotalarını ön plana çıkarmıştır. Çalışmanın ana konusu, kendine hasgastronomik değerlere sahip olan İzmir- Karaburun yarımadası ve yarımada üzerinde yeralan köylerde mevcut olan gastronomi turizm ürünü potansiyelinin envanterlenmesi veCoğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) aracılığı ile gastronomi turizmi ürününe yönelikrotalarının oluşturulmasıdır. Bu çalışmada kullanılan veriler `Kırsal KalkınmanınSağlanması ve Sürdürülebilir Turizmin Desteklenmesi Amacıyla AgroturizmFırsatlarının Değerlendirilmesi ve Belirlenmesinde Rekreasyon Fırsat Dağılım (RFD)Yönteminden Yararlanılması` başlıklı genel amaçlı Anadolu Üniversitesi BilimselAraştırma Projesi (BAP) tarafından desteklenerek Karaburun yarımadası'nda bulunan,merkez ilçe Karaburun, Mordoğan beldesi, Eski Mordoğan, Ardıç mahallesi, Çatalkayamahallesi, Eğlenhoca köyü, Kösedere köyü, İnecik köyü, Kaynarpınar mahallesi, AşağıOvacık köyü, Yukarı Ovacık köyü, Eşendere mahallesi, Ambarseki köyü, Saip köyü,Saipaltı, Yayla köy, Küçükbahçe köyü, Bozköy, Tepeboz köyü, Yeniliman mahallesi,Haseki köyü, Sarpıncık, Hamzabükü mahallesi, Parlak köyü, Badembükü mahallesi,Salman köyü, Denizgiren mahallesi, Eğriliman mahallesi, Karareis mahallesi, Gerence,Ildırı köyü, Barbaros köyü, Kadıovacık köyü, Germiyan köyü, Gülbahçe mahallesi veBalıklıova köyünden elde edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Gastronomi, Gastronomi Turizmi, Turizm Rotaları, İzmir,Karaburun Yarımadası In recent years, tourist consumer behavior has begun to show a trend from mass tourismto special interest tourism. This tendency is supported by the fact that tourists can plantheir trips in the interests of their own interest and are able to behave more individuallyand travel differently during their travels. As a result of this movement, demand forspecial interest tourism has increased. The destination planners who notice the demandfor special interest tourism mobility, whose interests are decisive, and particularlydeveloped countrie's tourism routes, are the forefront. The main theme of the work is theinventory of the gastronomic product potential in the villages located on the peninsula ofIzmir-Karaburun which has it's own gastronomic values and the establishment ofgastronomic tourism routes through Geographic Information Systems (GIS). The dataused in this study are supported by Anadolu University the general purpose ScientificResearch Project (SRP) titled `Providing Rural Development and Utilizing RecreationalOpportunity Spectrum (ROS) Method in the Evaluation and Determination ofAgrotourism Opportunities for the Support of Sustainable Tourism` and the centraldistrict Karaburun, Mordogan town, Old Mordogan, Ardic neighborhood, Catalkayadistrict, Eglenhoca village, Kosedere village, Inecik village, Kaynarpinar district, LowerOvacik village, Upper Ovacik village, Esendere neighborhood, Ambarseki village, Saipvillage, Saipalti, Yayla village, Kucukbahce village, Bozkoy, Tepeboz village, Sarpincikvillage, Hamzabuku district, Parlak village, Badembuku district, Salman village,Denizgiren neighborhood, Egriliman neighborhood, Karareis district, Gerence, Ildirivillage, Barbaros village, Kadiovacik village, Germiyan village, Gulbahce neighborhoodand Balikliova village.Key Words: Gastronomy, Gastronomy Tourism, Tourism Routes, Izmir, Karaburun Peninsula
Collections