Medya ve uluslararası ilişkiler bağlamında 2016 abd seçimlerinin Türk yazılı basınında sunumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kitle iletişim araçları vasıtasıyla gündeme getirilen konuların niteliği, medyanın siyaset ile ne derece bağlantılı olduğu konusunda bir takım izlenimler ortaya koyabilmektedir. Nitekim, hangi olayların haber değeri taşıyıp taşımadığının tespitini siyaset mekanizmaları ve medya unsurları birlikte yapmaktadır. Kitle iletişim araçları tarafından ortaya konan gündemde, halkın ne düşündüğünden çok, ne hakkında düşünmesi gerektiği ön plana çıkar. Böylece medya kendi kamuoyunu oluşturur. Medya tarafından kamunun da gündemi bu şekilde oluşturulmaktadır.Siyasi aktörler daha geniş kitlelere seslerini duyurabilmek ve istedikleri yönde tutum ve davranış değişikliği oluşturabilmek için kitle iletişim araçlarından yararlanmak durumundadırlar. Basın kuruluşlarının haber ihtiyacı ve siyaset alanının da kendini hedef kitlelere duyurma ihtiyacı karşılıklı bağımlılığı gündeme getirmektedir. Bununla birlikte basına konu olan gelişmeler siyaset alanında tartışma konusu olabilmekte; siyasette yaşanılan herhangi bir gelişme ise basında yer alabilmektedir. Özellikle seçim dönemlerinde yaşanan gelişmeler, gazeteler aracılığıyla kitlelere aktarılmakta ve halkın gündeminde önemli bir yer teşkil etmektedir.Araştırmada 8 Ağustos 2016 - 8 Şubat 2017 tarihleri arasında Türkiye'de ulusal düzeyde günlük yayın yapan üç farklı gazetenin 2016 yılında yapılan ABD Başkanlık Seçimini konu alan haberleri belirlenerek içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Gündem belirleme kuramı çerçevesinde örneklem olarak seçilen Sabah, Posta ve Hürriyet gazetelerinin belirlenen tarihler arasında, medya gündemini oluşturacak hangi haber konularına ağırlık verdiği çeşitli yönleriyle değerlendirilerek tartışılmıştır. Gündem belirleme kuramına göre, gündem kurmada en önemli faktörlerin başında siyaset ve siyasetçilerin dile getirdiği ifadeler yer almaktadır. Bu bakımdan kitle iletişim araçlarının gündemi, halkın gündemi ve siyasi gündem arasında dinamik bir süreç söz konusudur. Bu sürecin medya ayağını söz konusu medyanın ekonomik ve siyasi ilişkileri, muhabirin kişisel kanaatleri ve eşik bekçilerinin durumları oluşturmaktadır. Bu durum, haberi inşa eden kişinin bireysel görüşü ve çalıştığı medya kuruluşunun çıkarlarından da doğrudan etkilenmektedir.Bu çalışmanın amacı; 2016 ABD Başkanlık Seçimlerinin Türk basınını temsilen seçilen gazetelerde yer bulma sıklığı, sayfadaki konumu, gazetelerin konuya yaklaşımının analiz edilmesidir. Çalışmada örneklemi oluşturan her üç gazetedeki haberlerin yer alış şeklinin karşılaştırması yapılmıştır. 2016 ABD Başkanlık Seçimlerinin Türkiye'deki yazılı basında nasıl ve hangi farklılıklarla yansıtıldığı çalışmanın temel sorusunu oluşturmaktadır. Ayrıca örneklem olarak seçilen Türk yazılı basının 2016 ABD Başkanlık Seçimlerini haber yaparken, yaklaşımları arasında farklılık olup olmadığını incelemek de çalışmanın amaçları arasında yer almaktadır. Çalışmada 8 Kasım 2016 tarihinde yapılmış olan ABD Başkanlık Seçimi dönemi çerçevesinde 8 Ağustos 2016- 8 Şubat 2017 tarihleri arasında örneklem olarak seçilen gazetelerin tüm sayfaları incelenmiştir. Çalışmanın teorik çerçevesini, konuyla bağlantılı olması dolayısıyla, Medya ve Siyaset, Medya ve Uluslararası Politika, Haber, Haber Değeri ve Gündem Belirleme Kuramı oluşturmaktadır. Çalışma, Türk ve Amerikan ilişkilerini belirleme ve ABD seçimlerinin Türk basınında nasıl yer aldığını görme açısından önemlidir. Çalışmanın bulgularına göre, Türk basını 2016 ABD Başkanlık Seçimlerine genel anlamda ilgi göstermiştir. The mass media design, the nature of the issues raised, and the extent to which the media are focused on politics can reveal some impressions. On the agenda of mass media, it is more important than what people think, what to think about comes to the fore. Thus, the media creates its own public opinion. The agenda of the public opinion is created by the media.Political actors have to use mass media to make their voices heard and to change attitudes and behavior in the direction they want. The need for news organizations and the need to inform themselves to the target groups in the field of politics raises the interdependence. However, the developments in the media may be the subject of debate in the field of politics; any development in politics can take place in the press. Especially the developments in the election periods are conveyed to the masses through the newspapers and constitute an important part of the public's agenda.The study was conducted on 8 August 2016 and 8 February 2017 and the content analysis method was applied. Sabah, Posta and Hürriyet newspapers, which were selected as samples in the frame of agenda design theory, were discussed in terms of the news topics which will form the media agenda between the determined dates and evaluated with various aspects. The extent to which the relations between politics and the media are influential in determining and presenting the agenda and what events are the subject of the news or not, are the agenda presented by the mass media. The agenda of mass communication means that the public should think more about what they think than what they think. Thus, the media constitute its own public opinion. The agenda of the public opinion is created by the media. According to the agenda-setting theory, the most important factors in setting the agenda are the statements expressed by politicians and politicians. In this respect, there is a dynamic process between the agenda of the mass media, the public agenda and the political agenda. The media side of this process is the economic and political relations of the media in question, the personal convictions of the reporter, and the conditions of the guardians. The individual opinion of the person who built this news is directly influenced by the interests of the media organization he works for.The purpose of this study is; The frequency of taking part in the newspapers selected as the representative of the Turkish press in 2016 is the analysis of the position of newspapers in the newspapers. In the study, the comparison of the place of taking place in each of the three newspapers. In the 2016 US presidential elections, how the written press in Turkey and constitute the fundamental questions with which to work as reflected differences.2016 US Presidential election, has occupied an important agenda in Turkey. In this study, it is aimed to analyze the frequency of the 2016 US Presidential elections in newspapers selected as representative of the Turkish press, their position on the page, and the approach of newspapers to the subject. In addition, it is among the aims of the study to examine whether there is a difference between the approaches of Turkish print media selected as the sample in 2016 US Presidential elections. The main question of the study of how the written press in the 2016 presidential elections in Turkey and to determine which is reflected by the differences.The theoretical framework of the study is related to the subject, thus, media and politics, media and international politics, media and perception, news, news value and Agenda Determining Theory. The study is important to determine Turkish and American relations and to see how the US elections take place in the Turkish press. According to the findings of the study, the Turkish press showed a general interest in the US presidential elections in 2016.
Collections