Kitlesel açık çevrimiçi ders ortamında psikomotor becerilerin kazanılmasına ilişkin öğrenen görüşleri ve öğreten rolleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, Kitlesel Açık Çevrimiçi Ders (KAÇD) ortamlarında psikomotor becerilerin kazanılmasına etki eden faktörleri ve bu süreçlerdeki öğreten rollerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma yöntemi durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamında öğrenenlerin enstrüman çalma becerisi psikomotor beceri olarak tanımlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Anadolu Üniversitesi Kitlesel Açık Çevrimiçi Ders platformu olan AKADEMA'da enstrüman derslerini tamamlamış olan öğrenenler ve bu KAÇD'leri veren öğretenler oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama sürecinde öğrenenlerle ve öğretenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre psikomotor becerilerin KAÇD ortamlarında kazanılmasını etkileyen faktörlerin öğrenen ve öğretenlere göre bazı noktalarda farklılaşabileceği ancak çoğu noktada ise kesiştiği görülmüştür. Psikomotor öğrenme sürecine etki eden faktörler; öğrenenler bağlamında gelişim, bireysel farklılık, öğrenme, öğrenme sistemi ve motivasyon temaları altında toplanmıştır. Öğretenler bağlamında ise gelişim, hazırbulunurluk, öğrenme, öğreten rolleri ve öğrenme sistemi şeklinde temalara ulaşılmıştır. Psikomotor öğrenmeyle yakından ilişkili olan etkenler ise; öğretim yöntemi, geribildirim, öğreten bulunurluğu, etkileşim, öz yönetim becerisi, tekrar ve düzenli çalışma ve motivasyon olarak saptanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda bu süreçteki öğreten rolleri ise eğitmen ve rehber olarak belirlenmiştir.Anahtar sözcükler: Psikomotor beceriler, KAÇD, uzaktan psikomotor becerilerin kazanılması, uzaktan enstrüman eğitimi, psikomotor öğrenme The main purpose of this study is to examine the factors which affect acquiring psychomotor skills in Massive Open Online Course (MOOC) environments and also the teaching roles in these processes. In line with this objective, qualitative research method case study model was used. Within the scope of the research, the ability of the learners to play instruments is defined as a psychomotor skill. The study group of the research is composed of the learners who have completed the instrumental courses at AKADEMA, which is the MOOC platform of Anadolu University, and the instructors who have given these MOOCs. During the data collection process, semi-structured interviews were conducted with learners and instructors. According to the findings of the study, it is revealed that the factors affecting the acquisition of psychomotor skills in MOOCs environments could be different at some points depending on learners and instructors, however, at most points, they also intersect. Factors affecting psychomotor learning process fall under the themes of development in the context of learners, individual differences, learning, learning system and motivation. In the context of the instructors, themes such as development, readiness, learning, teaching roles and learning system were identified. Lastly, the factors that are closely related to psychomotor learning are found as teaching method, feedback, availability of instructors, interaction, self-management skills, repetition and regular study and motivation. Based on the research findings, the teachers' roles in this process were determined as instructors and guides.Keywords: psychomotor skills, Massive Open Online Courses (MOOCs), online psychomotor skills acquisition, online instrument training, psychomotor learning
Collections