Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Cengiz Hakan
dc.contributor.authorTok, Mustafa Çağatay
dc.date.accessioned2020-12-28T14:04:21Z
dc.date.available2020-12-28T14:04:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330405
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, etkileşimli e-kitaplara yönelik videoların nasıl tasarlanması gerektiğini Araştırmaya Dayalı Öğrenme Topluluğu Kuramı çerçevesinde incelemektir. Bu amaçla, ilk önce açık ve uzaktan öğrenme alanında teknoloji kullanımı tarihsel gelişim süreci içinde açıklanmış, videonun öğrenme ortamlarına ne gibi eğitsel imkânlar sunduğu yapılan literatür incelemesi çerçevesinde ortaya konarak Araştırmaya Dayalı Öğrenme Topluluğu Kuramı ele alınmıştır. Çalışmanın veri toplama aşamasında ise 30 Açıköğretim Sistemi öğrenenine, araştırma kapsamında hazırlanan videoları içeren etkileşimli kitaplar inceletilerek, içerisinde açık uçlu soruların da bulunduğu bir anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, etkileşimli e-kitaplara yönelik farklı mekânlarda çekilmiş ders giriş videolarının öğreten bulunurluğu ve sosyal bulunurluk üzerinde bir farklılık oluşturup oluşturmadığı, farklı mekânlarda çekilmiş ders giriş videolarının öğrenenlerin hatırlama puanları üzerindeki etkisi ve öğrenenlerin giriş videolarına yönelik tercihlerine değinilmiştir. Sonrasında ise metin içi videoların program türlerinin bilişsel bulunurluk üzerinde bir fark oluşturup oluşturmadığı ile farklı program türlerindeki metin içi videoların algılanan öğrenme üzerinde ne gibi etkileri olduğu ve öğrenenlerin tercihleri ortaya konulmuştur.Anahtar Sözcükler: Açık ve uzaktan öğrenme, video, vtkileşimli e-kitap, video çekim mekânı, açık ve uzaktan öğrenmeye yönelik video program türleri.
dc.description.abstractThis study intends to use the community of inquiry framework to examine the design principles of the videos used in interactive e-books. In order to reach this purpose, first, use of video in open and distance learning was summarized with a historical perspective; then, effects of video on learning as well as significance of the community of inquiry framework in open and distance learning were summarized based-on the available literature. In the study, an embedded mixed method approach was adapted. The study was actually based-on a between groups, post-test only quantitative design but with open ended questions asked at the end of each sessions included into questionnaire were helped to collect qualitative data. The study has revealed the effects of video shooting venue (environment) on the learners' sense of social and teacher presences as well as the extent they recall the information they received in these videos. It also provided insight about the learners' preferences of the venues for video shooting. Additionally, the study has also showed the effects of the program types on the learners' perceived learning and their preferences of the program types that can be adapted in videos embedded into interactive e-books. Keywords: Open and distance learning, video, interactive e-book, video shooting venue, video program types for open and distance learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleAçık ve uzaktan öğrenmede yararlanılan etkileşimli e-kitaplarda yer alan videoların incelenmesi
dc.title.alternativeExamining videos in interactive e-books used in open and distance learning
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-02-27
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10250301
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid612460
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess