Açık ve uzaktan öğrenmede yararlanılan etkileşimli e-kitaplarda yer alan videoların incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, etkileşimli e-kitaplara yönelik videoların nasıl tasarlanması gerektiğini Araştırmaya Dayalı Öğrenme Topluluğu Kuramı çerçevesinde incelemektir. Bu amaçla, ilk önce açık ve uzaktan öğrenme alanında teknoloji kullanımı tarihsel gelişim süreci içinde açıklanmış, videonun öğrenme ortamlarına ne gibi eğitsel imkânlar sunduğu yapılan literatür incelemesi çerçevesinde ortaya konarak Araştırmaya Dayalı Öğrenme Topluluğu Kuramı ele alınmıştır. Çalışmanın veri toplama aşamasında ise 30 Açıköğretim Sistemi öğrenenine, araştırma kapsamında hazırlanan videoları içeren etkileşimli kitaplar inceletilerek, içerisinde açık uçlu soruların da bulunduğu bir anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, etkileşimli e-kitaplara yönelik farklı mekânlarda çekilmiş ders giriş videolarının öğreten bulunurluğu ve sosyal bulunurluk üzerinde bir farklılık oluşturup oluşturmadığı, farklı mekânlarda çekilmiş ders giriş videolarının öğrenenlerin hatırlama puanları üzerindeki etkisi ve öğrenenlerin giriş videolarına yönelik tercihlerine değinilmiştir. Sonrasında ise metin içi videoların program türlerinin bilişsel bulunurluk üzerinde bir fark oluşturup oluşturmadığı ile farklı program türlerindeki metin içi videoların algılanan öğrenme üzerinde ne gibi etkileri olduğu ve öğrenenlerin tercihleri ortaya konulmuştur.Anahtar Sözcükler: Açık ve uzaktan öğrenme, video, vtkileşimli e-kitap, video çekim mekânı, açık ve uzaktan öğrenmeye yönelik video program türleri. This study intends to use the community of inquiry framework to examine the design principles of the videos used in interactive e-books. In order to reach this purpose, first, use of video in open and distance learning was summarized with a historical perspective; then, effects of video on learning as well as significance of the community of inquiry framework in open and distance learning were summarized based-on the available literature. In the study, an embedded mixed method approach was adapted. The study was actually based-on a between groups, post-test only quantitative design but with open ended questions asked at the end of each sessions included into questionnaire were helped to collect qualitative data. The study has revealed the effects of video shooting venue (environment) on the learners' sense of social and teacher presences as well as the extent they recall the information they received in these videos. It also provided insight about the learners' preferences of the venues for video shooting. Additionally, the study has also showed the effects of the program types on the learners' perceived learning and their preferences of the program types that can be adapted in videos embedded into interactive e-books. Keywords: Open and distance learning, video, interactive e-book, video shooting venue, video program types for open and distance learning.
Collections