Açıköğretim sisteminde öğrenenlerin kariyer desteksisteminden beklentileri ve kariyer gelişim ihtiyaçlarınınincelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Açık ve uzaktan öğrenme (AUÖ), yaşam boyu öğrenme kaynağı olarak yeni kariyerfırsatlarına ulaşmak amacıyla tercih edilmektedir. Açık ve uzaktan öğrenme sistemlerindedestek hizmetleri, öğrencinin sistemde devamlılığı ve başarısı açısından önemli birbileşendir. Kariyer destek hizmetleri ise bireylerin gerçekçi kariyer hedefleri belirleme,program öncesi, süresi ve sonrasında kariyer planlama hizmetleri sunan bir sistemi ifadeetmektedir. Bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi'nde öğrenenbireylerin öğrenci kariyer destek hizmetlerinden beklentilerini ve kariyer gelişimihtiyaçlarını belirlemektir. Bu kapsamda 2018-2019 akademik yılında açıköğretimsisteminde kayıtlı bulunan 562 bireye Kariyer Gelişim İhtiyaçları Anketi ve KariyerDestek Hizmetlerine İlişkin Beklentiler Anketi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilensonuçlara göre Açıköğretim Sisteminde öğrenen bireyler kariyer planlama sürecinde ençok meslek elemanlarının görüş ve deneyimlerine değer vermektedir. Kariyer destekhizmetlerinden beklentileri ise; kariyer planlamalarına yönelik çevrimiçi program vekurslardan haberdar olma, ilgi ve yetenek testleri, iş dünyasına yönelik bilgi ve bağlantıkurmaktır. Açıköğretim sisteminde öğrenenlerin kariyer planlama, iş ve eğitimolanaklarını keşfetme konularındaki kariyer gelişim ihtiyaçları daha fazladır. Bireylerinkariyer gelişim ihtiyaçları kayıt türüne, gelir düzeyine göre farklılaşmaktadır.Anahtar Sözcükler: Açık ve uzaktan öğrenme, destek hizmetleri, kariyer destekhizmetleri, kariyer gelişimi, kariyer gelişim ihtiyaçları Open and distance learning (ODL) is preferred to take advantage of new careeropportunities as a source of lifelong learning. Support services in open and distancelearning systems are an important component of the student's retention and success in thesystem. Career support services mean a system that provides individuals with realisticcareer goals, career planning services before, during and after the program. The aim ofthis study is to investigate learners' expectations from the career support system and thecareer development needs at Anadolu University Open Education System (OES). For thispurpose, Career Development Needs Scale and Expectations for Career Support ServicesSurvey were applied to 562 individuals registered in the OES of Anadolu University in2018-2019 academic year. According to the results of the research, learners in the OESvalue the opinions and experiences of the occupational members mostly during the careerplanning process. The expectations from career support services are; to be aware of theonline programs and courses for career planning, interest and talent tests, to establishknowledge and connection to the business world. Learners in the OES have more careerdevelopment needs in terms of career planning, job and education opportunities. Careerdevelopment needs of individuals vary according to the type of registration and incomelevel.Keywords: Open and distance learning, support services, career support services, careerdevelopment, career development needs
Collections