Azerbaycanlı gençlerin hazır giyim markalarına karşı marka sadakatini etkileyen faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Markalar arasında artan rekabet, markaların sadık müşterilere sahip olmak için daha fazla çaba göstermesini beraberinde getirmektedir. Marka sadakatinin olması için markaların tüketicilerin istek ve beklentilerini dikkate alması, yoğun bir şekilde çalışması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı gençlerin hazır giyim markalarına karşı marka sadakatini etkileyen faktörleri belirlemektedir. Çalışmada 428 kişinin katılım gösterdiği bir anket uygulaması yapılmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre marka sadakatinin belirleyicileri arasında markaya duyulan güven, marka imajı ve marka değeri yer almaktadır. Marka sadakati ile marka değeri, marka imajı, marka güveni arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu yönünde sonuçlar elde edilmiştir. Çalışmada ayrıca tüketicilerin eğitim durumu ve medeni halinin marka sadakati açısından farklılaştığı,; yaş, cinsiyet, gelir düzeyi değişkenleri açısından ise bir farklılık olmadığını gösteren sonuçlara ulaşılmıştır. 428 genç Azerbaycanlı katılımcının verdiği yanıtlarla bu sonuçların ortaya çıkması, çalışmanın sınırlılıklarını meydana getirmektedir.Anahtar Sözcükler: Marka, Marka sadakati, Marka değeri, Marka imajı Increased competition between brands brings more efforts to have loyal customers. Brands should work intensely considering customers desire and expectations in order that brand loyalty. The purpose of this study is to determine the factor of affecting brand loyalty against ready clothing brands among teenager. It has been performed a survey application which including 428 individuals. According to results reliance to brand, image of brand and brand value take part among determiners of brand loyalty. It has been obtained results that there is a positive relation between brand value, brand image, brand trust with brand loyalty. Furthermore, educational level and marital status of consumers differ in terms of brand loyalty, it has been obtained results that show there is no difference also in terms of age, gender, income variables. Obtaining these results by responses which get through 428 Azerbaijan teenagers constitute limitations of the study.Key Words: Brand, Brand loyalty, Brand value, Brand image
Collections