Show simple item record

dc.contributor.advisorUlukan, İbrahim Cemil
dc.contributor.authorAteşgöz, Kenan
dc.date.accessioned2020-12-28T14:01:53Z
dc.date.available2020-12-28T14:01:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330189
dc.description.abstractÜrün ve hizmet pazarları, son dönemde bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı ve sürekli değişimler sonucunda biçimlenmekte ve farklılaşan tüketici kitlesinin etkisiyle dönüşmektedir. Hızlı bir gelişim süreci gösteren Internet temelli teknolojiler hem piyasa koşulları hem de potansiyel tüketici kitlesi üzerinde etkili olmaktadır. Buna göre, işletmeler kârlılıklarını arttırmak, pazardaki varlıklarını korumak ve geliştirmek için yaşanan değişime ayak uydurmaya çalışmaktadır. Bu nedenle, işletmelerin ürün ve hizmet yeniliği, pazar bölümlendirme ve diğer uygun pazarlama stratejileriyle söz konusu değişimlere uyum sağlaması beklenmektedir. Bu anlamda, özellikle İnternet tabanlı alışveriş yapıları ve farklılaşmış, teknoloji meraklısı tüketici kuşaklarının iyi anlaşılması işletmelerin pazar koşullarında sürdürülebilir bir başarı elde etmesi için gereklidir. Bu çalışmanın amacı, Y ve Z kuşaklarının online alışverişe yönelik sahip oldukları tutumlar anlamında g-TKM'nin alt boyutları kapsamında farklılık gösterip göstermediğini araştırmaktır. Çalışmanın katılımcılarını Anadolu Üniversitesi ve Eskişehir Teknik Üniversitesi'nde eğitim gören 1030 öğrenci oluşturmaktadır. Toplam örneklem içerisinden 549 öğrenci Z kuşağını, 481 öğrenci Y kuşağını temsil etmektedir. Y ve Z kuşaklarının online alışverişe yönelik tutumlarının g-TKM'nin alt boyutları kapsamında karşılaştırmak için bağımsız örneklemler t-testi ve regresyon analizi yapılmıştır. Genel sonuçlara göre, Y ve Z kuşaklarının online alışverişe yönelik tutumlarında g-TKM'nin alt boyutları kapsamında farklılık olmadığı; ancak alışveriş tercihlerinde göz önünde bulundurdukları faktörlerin farklı olduğu görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Kuşaklar, Online Alışveriş, Genişletilmiş-Teknoloji Kabul Modeli
dc.description.abstractMarketing environments of goods and services in the recent decades have been formed as a result of the fast and constant changes in technology and have been transformed with the impact of diversified consumer profile. Rapidly developing Internet-based technologies affect both marketing conditions and potential consumer masses. Accordingly, business organizations struggle to keep up with changes intending to increase profitability, maintain and improve their existence in the marketing environments. Therefore, business organizations are supposed to be ready for such changes with their strategies including innovation in goods and services, market segmentation, and other proper marketing strategies. Especially good understanding of Internet-based shopping patterns and differentiated, tech-savvy generations of consumer is necessary for business organizations in having sustainable success in the marketing terms. This study aims to explore whether the attitudes of generations Y and Z towards online shopping differ or not regarding sub-dimensions of e-TAM. Participants of this study includes 1030 students studying at Anadolu University and Eskisehir Technical University. 549 students belong to generation Z, while 481 students belong to generation Y. To compare attitudes of generations Y and Z towards online shopping, independent sample t-test and regression analysis are performed. Overall results show that there is not a difference in attitudes of generations Y and Z towards online shopping, but, the factors, which affect online shopping preferences of generations Y and Z, differ.Keywords: Generations, Online shopping, Extended-Technology Acceptance Modelen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleComparing attitudes of Y and Z generations towards online shopping using extended-technology acceptance model
dc.title.alternativeGenişletilmiş-teknoloji kabul modeli kapsamında Y ve Z kuşaklarının çevrimiçi alışverişe yönelik tutumlarının karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-04
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10288545
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid622565
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess