Nostalji reklamlarının göstergebilimsel analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı nostaljik reklamların göstergebilimsel analiz yöntemleriyle incelenerek nostalji unsurlarının markanın imajı hakkında verdiği bilgileri açığa çıkarmaktır. 2009 – 2018 yılları arasında Effie veya Kristal Elma reklam ödüllerinde ödül almış TV reklamları arasından nostaljik reklamları seçilerek incelenmiştir. Analizde Roland Barthes'ın göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılmış, göstergelerin düz ve yan anlamları incelenmiştir. Nostaljik unsurların göstergeler aracılığı ile tüketiciye vermek istediği mesaj ve marka imajı hakkında söyledikleri ayrıca incelenmiştir.Anahtar Sözcükler: Nostalji, kişisel nostalji, tarihsel nostalji, göstergebilim, nostalji reklamı, Roland Barthes The purpose of this thesis study is to examine nostalgic advertising through semiotic analysis methods to reveal the information that elements of nostalgia give about the image of the brand. Between 2009 and 2018, nostalgic ads were selected and examined among TV ads that received awards at the Effie or Crystal Apple advertising awards. Roland Barthes' method of semiotic analysis was used in the analysis, and the flat and side meanings of the indicators were examined. What nostalgic elements say about the message and brand image they want to give to the consumer through indicators has also been examined.Keywords: Nostalgia, nostalgia ads, personal nostalgia, historical nostalgia, semiotics, Roland Barhes
Collections